الله يحييك معنآ هـنـا


 
العودة   منتديات قصايد ليل > ..✿【 قصــــــايـــد ليـــــــل 】✿.. > …»●[الرويات والقصص المنقوله]●«…
 

…»●[الرويات والقصص المنقوله]●«… { .. حكاية تخطها أناملنا وتشويق مستمر .. }

 
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-19-2017   #11


الصورة الرمزية جنــــون

 عضويتي » 752
 جيت فيذا » Feb 2010
 آخر حضور » منذ 4 ساعات (03:19 PM)
آبدآعاتي » 3,247,568
الاعجابات المتلقاة » 7396
الاعجابات المُرسلة » 3675
 حاليآ في » » 6ـلىآ رَصيـﭮ الـجنـﯛטּ εïз ••
دولتي الحبيبه » دولتي الحبيبه Saudi Arabia
جنسي  »  Female
آلقسم آلمفضل  » الترفيهي
آلعمر  » 17سنه
الحآلة آلآجتمآعية  » مرتبط
 التقييم » جنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond reputeجنــــون has a reputation beyond repute
نظآم آلتشغيل  » Windows 2000
مشروبك   star-box
قناتك mbc
اشجع ithad
مَزآجِي  »  رايقه

اصدار الفوتوشوب : Adobe Photoshop 7,0 My Camera: استخدم كاميرا الجوال

мч ѕмѕ ~
لا أخشى عليك

..................من نسآء الكون

بــل أخشى عليك

من #

طفلة
تشبهني

مشآكسَة ، ثرثآرة ، مجنونة ، وتحبكَ كثيراً كثيراً
мч ммѕ ~
MMS ~

افتراضي













جــــالسه على الكــرسي الهــزاز..وفي حظــنها القطــه..

ومشغولة بلعــب معــاها ...

قفـــــلت رشــا الكتاب بالقوة وهيـــا زهقــانه..:طفشـــت..مــلل..

ولاء:بـــلاشي دلـــع وارجعي ذاكـــري ..ترا الانجـليزي مـو مـاده سهله

دق بــــــاب غـــرفتها ..الخدامة:الغـــدا جــاهز

رشــا تمـدد:الحيـــن نـــازليـــن

لبــست ولاء غطـــاء الرأس ..ووقفــت أمام المـــرايــه.: أنا نـــازله على

أسفــــل ..اوكي

رشــا تشيـــل كتبـــها:أنتظــريني ارتب الفـــوضى وبعــدين

ننـــزل أنا وانتي مع بعض

ولاء تفتـــح البـــاب:لا أنا بنــزل وأنتي الحقيني

رشــا:مــا تفكــري إلا فــــــي بطــنك

نـــزلت ولاء من الـــــدرج ..ودخــلت على غــرفة طعـــام..:الســـلام عليــكم

الكــــــل مـــارد الســـلام عليـــها..

نـــزلت راســـها وجــلست جنــب جــابــر ..رفعت راســـها ..لقـــت

جــاسـم ينــاظرها أبتســـم ونـــزل عيـــونه

استغربت ولاء من ســـــر الابتسامة..

مـوضـي :ويــن رشــا؟؟

ولاء :تــرتب غـــرفتها والحــين نـــازله

مـوضـي سكتت ..وكمــل جــابــر كــلامــه:وليــــه مــا رتبتي معــاها الغــرفة..

أخر مـــره أشـــوفك تنـــزلي لـي وحــدك ورشــا مــو معـــاكي...

البيت فيه رجـــال وأنتي خبــله تـــدوري في البيــت

جــاسـم نـــاظره مستغـــرب..إيـــش يقـــصد بكــــلامـــه..

ولاء تنـــزل راســـها وهـــزت راســـها..

دخــلت رشــا:الســـلام عليــكم

الكـــل:وعليــكم الســـلام

جــلست رشــا جــنب جــاسـم ..وأستغــربت انه ولاء منــزله رأسها

وحزينة..شكـله جــابــر أعطــاها كلمتيــن

شمــــر كــم ثــوبه ..جــاسـم ..وصـــار يــاكل بيـــده الكبسة

رشــا وهيــا تأكل:إلا صـــــح جــابــر ليش مــاتخلي ولاء تكمــل دراستـها

في جـامعه أم القــرى

جــابــر ينــاظر ولاء من طـــرف عينـــه:وليــه يعني..هيــا أشتكت لك

ولاء صــارت تــاكل ويـــدها تــرتــجف من الخــــوف

رشــا :لا ولافكـــرت تقــولي حتى..بـــس حـــرام تضــ..

قــاطعتــها أمها بعصبيـــه:وبعـــدين معــاكي رشــا..مــا تخلي الــواحــد يــاكل

رشــا تمـــد بــوزها..وتكمــل صحنــها:خلاص سكــت

خـــلص جــابــر أكـــله ووقف وهـــوا يقــــول:ولاء تعـــــالي

ولاء :دقيقــه أخــلص صحــني

جــابــر أعطـــها نظـــره حقــــد....خــــافت بســـــرعة وطــلعت معاه


__ في غـــــــــرفة النـــــوم_


جــابــر واقــف قـــدامــها وعـــاكف إيـــده وينـــاظرها ..


ولاء بخــوف:ليـــه طـــالع فيــا كــدا..أنا ايش ســويت...والله مـا دري عن

رشــا مــدري كــيف بتفكـــر وتورطني..وقســم يــا جــابــر مــاقلت لها

أني ابــــدخــل الجــــامعـــه

جــابــر باستخفاف:خـلصتي

ولاء نـــزلت دمـــوعها ..واتنهـــدت:مــا عندي شئ أقـــوله

جــابــر :إيـــش بينــك وبين نجــوى

ولاء رفعــت وجها مستغــربه:نجــوى؟؟؟ مـافي بينــنا شئ

مسكــها جــابــر من رقبتــها:بسررررررررعة قـــولي إيـــش قــالت لكي

ولاء بـــألم:أآآآآآآي أتــــرك رقبتي جآآآآآآبر..والله مــا قالت شئ..

وإذا مــو مصــدق أســألها


جــابــر رمــها في الأرض:أبعــــدي عن طـــريق نجــوى..وإذا أعطتكي رقــمها

..لادقين عليـــها فــاهمه

ولاء تمســـك رقبــتها:ليـــــــه تعـــاملني كـــده يــاجــابــر ..

ليــــه تعــاملني بجفــاء وقســـاوة.

_ نــزلت دمــوعها وقــالت وهيــا تصيـــح _

أفتكـــر أني كنـت أتعـــب لمــن تمــرض وأفكر فيـــك وقلــبي أحــن من

قلــب أمــك..أعطيــتك قلبي وحبي..وانته تـرد لي الجميـــل ..جـرحتني

كــم مــرة وطعنت قلبي مليــون مــرة ..وصـارت دمــوعي مــاتفـارقيني...

إذامـا تحبني وتكـرهني..أحتــرمني على الأقل..أحــترم إنسانه جـرحتها كثيـــر

وتعبت معـــاك كثيـــر..

._ مسحــت دمــوعها الغــزيــرة_


جــابــر أنا عنــدي أحســـــاس ومشــــاعر وانتى تجــرحني وتهــين

كــرامتي..وأنا أبلعــها واسكــت..عـــــــارف ليــه..لان مــالي احـــــد إذا طــلقتني

نـــزلت راســـها وانفجــــرت بكــآآآآء

**************


خد بالك علية دى مش معاملة تعاملنى بيها

وابقى افتكر لية ايام تعبت عشانك فيها


ياريتك بس تفهمنى ومتستهونش بواحدة تبقى مجروحة ومابتبينش

بواحدة اد ماتضحى وتستحمل اول ماتفكر مابتستاذنش


كان فى حاجات نافصاك وانا كملتها

وحاجات كتير مش حلوة فيك جملتها


انا فرصة لو ضيعتها هتزعل عليها

مين غيرى عايشة تخاف عليك طول عمرها

مين هتسيب روحها ليك لو سبتها

مين غيرى لو احتجتلها اوام هتلاقيها


ياريتك بس تفهمنى ومتستهونش بواحدة تبقى مجروحة ومتبينش

بواحدة قد ماتضحى وتستحمل اول مابتفكر

مابتستاذنش

خــــذ بــالك عليــا

************



(($~ أجنبيـات في المجـتمع ~$))








أصــــــوات النـــافورة داخـــل المنـــزل

الخــــدم متجــولين في أنحـــآء البيـــت

ورده جـــوري ذبـــلانه في يــــدها ..

رمتــــها في مــويــه النـــافوره..ونــاظرت بأسى


هــــذي هيـــا حيــــاتها ..مثــــل الــــورده


تكــــون مشــرقة وسعيـــده...وفي نهــآآيه ذبـــلانه وميتــــه


أخـــذت وردة الجـــوري ثــانيـه وتـــأملتــها..لبضع دقـــائق...

ثـــم رمتــها مثـــل شقيقتـــها..





أخــذت جــوالها إلي أشتـــرا لهــا أبوها..علشـــان يقنعها انها تعيــش عنــدهم

وتنسى شئ أسمــــه أهـــل امــها

دقـــت على أخـــوها أســــامه



(($~ أجنبيـات في المجـتمع ~$))











علـى شـــــارع العتبيـــــه..

المشهـــــور بصيــــاعة والهمـــج والمعــاكســات..عنـــد الشبـــاب

والصيـــاعة والخـــراب عنـــد البنـــــات


أســـامــه : منتصــر خــلاص مغازله في البنات .. هذولا بنات ناس ..

منتصــر : ادري انهم بنات ناس يعني بنات حمير ..

أســـامــه : تستخف دمك انت ووجهــك

منتصــر : ايه يلا خلنا نتسلى ..

أســـامــه : تسلى بشي عدل مو تغازل البنات ..

منتصــر : انت شحــارق رزك؟ .. انا إن ماخليتك راعي بنــات ما اكون

منتصــر ولـــد عبــدالله

أســـامــه : فال الله ولا فالك .. انا اصير مثلك..بسم الله علي ..

منتصــر : ليش يعني ؟؟ انا شفيني ؟؟

أســـامــه : بسم الله عليك مافيك شي ..

منتصــر : ايه حسبالي بعد

أســـامــه : بس اسكت وشوف من فاتح بلوتوثه .. خلنا نشوف اساميهم ..

منتصــر : واااااههههههههه .. .. انا قلت لك ما ارتاح الا اذا صرت

مغازلجي نفسي ..والدرس الاول اليوم..هههههههههه

أســـامــه : انطم بس انطم .. انا قلت اشوف اسماميهم .. ما قلت أعطيـهم لهم رقمي

منتصــر : ههههههههه طيــب انا قلت لك هذا الدرس الاول ..

والدروس الباقيه جــايه في طـــريق

أســـامــه : انت بتسكت ولا كــيف

منتصــر : خـــلاص بسكت ..

((جـــوال أســـامه دق))

أســـامه ينـــاظر في رقـــم الغـــريب..وحـط مشغـــول

منتصـــر..بفضـــول:ميـن إلي دق

أســـامه مستغـــرب:مــدري رقـــم غـــريب

منتصـــر:هــات الرقـــم خليني أشــوف مين

أســــامه:أقــــول العـــب مــع واحــد غيــري..قـال أعطيـك رقــم من جــوالي

جــواله دق مــره ثــاني

منتصـــر ينــاظره:خليني أرد أشــــوف ميــن

أســـامه طنشـــه ورد على الـــرقم ..وسكــت:____

كـوثـر :الووو أســـامــه

أســامه فتـح عيــونه:كـوثـر ؟؟

منتصـــر:مـنو كـوثـر ..هــاه

أســـامه نـاظره بنص عيــن..وكمـــل كـــلامــه:هلا أختي كيــفك

كـوثـر :تســأل عن حـــالي يــاخوي وانــا_ نــزلت دمــوعها وبكيــت بصمــت_

أســــامــه قــــام من المكـــان إلي هـــوا جـــالس فيــــه..وصـــار يمشي في شـــارع

وهــوا يتكلمــ معـــاها: فـــديت دمــوعك يــاغـاليــه..والله مــابيـدنا حيــله

يـاكـوثـر ..أنتـي أصبـــري وانشــالله يجي الفـرج

كـوثـر تصيـــح:والله تعـبت يـاخوي..حـاسه نفسي ميتــه ومـو ميتـــة ..

أنــا يـــوم واحــد مــاقدرت أصبـــر

أســـامــه يتنهـــد:أصبـري أصبــري ..وإذا أبــوي ولا مــرت أبــوكي عمـلو لكي

شئ..لا تتــرددي..دقي على طـــول..حتى ولــو الشــرطــه

كـوثـر تمســـح دمـــوعها:حـــاضر..أسمــع هـــذا رقمــي الجــديد

خــزنه عنــدك..اوكي

أســـامـه:الله الله مـاجلستي يـــوم واحـــد إلا وطـلعو لكي جــوال ..إذن الأيام الجـايه

إيــش راح يجيبــو لكي

كـوثـر تضحك:والله مــدري عنـــهم

أســـامــه: يلا حبيبتي أنــا رايــح عنـــد الشبـــاب تبين شئ

كـوثـر :ســـلامتـــك يـاغالي

قفـــلت الخــــط...وهيــــا حــــاسه أنـــها مـــرتـــاحه شــــوي

أبتسمـــت بخبـــث وهيـــا تخـــطط لي شئ...يخليـــها تسيطــر على أبـــوها...

تمثـــــل أنــها تحبـــه..تـــدلع عليــــه..تمـــوت فيــــه

وهـــوا يـــلبي كـــل طـــلبــاتها..

وتكســــر شـــــوكـــه(( الـــوجــه الملعـــــون))

راح تخــلي أبـــوها..يحبـــها ويثق فيـــها ..

في هــــذي الحــــاله...

راح تعمـــل مشكــــله..وتحـــط اللـــوم على ســـوزان

وهـــوا راح يخــاصمها..أو يضـــربها

وفي نهــآآآآيه....

راح يطـــلقــوا

متحمســــــه مـــــره لي فكـــرتها ..

طـــلعت على غـــرفتـــها بســـرعة ..

جنــــــــاح صغيـــــــر

غــــــرفة نـــومــها PinK..

ســـرير نــــاعم ومــــريح..ستة مخـــدات صغـــار مــرميــه على الســـرير

دولاب يـــاخذ مســـاحه الغـــرفة

تســريحــــه خيآآآآليــــه..

((كــــل مــايتمنى المــرء يجــده))

وفي ركــــن الغــــرفة ..عطـــر كبيــــر من قـــزاز

شـــرفـــه مطــله على الحـــديقـــه


الغـــرفة ثــــانيــــه.صغيــــره شــوي.

كـــلها
أبيــض× أســود

شــــاشـــه تلفـــاز وكنبـــ من إيكيــــا


رمــــت روحــها على الســـــرير ..إلي غـــاصت في داخــله من كثـــر

منه ليـــن ومــــريح

جــلست وهيـــا مشتـــاقه لي دانيــه أنــها تجــي

عنـــدها تــذاكر أختبــار الانجـليزي

دقـــت على بيتـــهم..وردتــ:الـووو

رحمــه بجفـــاء:نعــم

كـوثـر مستغــربه:هـذا مــو بيـــت دانيــه ولا انا غلطــانه

سكــتت رحمـــه ورمـــت التلفـــون لي دانيــه :خــذي كلمـــي كـوثـر

دانيــه تـأخـذ الخــط وتتكلــم ببـــرود:هلا كـوثـر تبي شئ

كـوثـر على راســـها أكبـــر علامــه أستفــهــام:دانيــه ؟؟أيـش فيكي؟؟أيــش صـــار

لكي؟؟؟ إيــش فيــها خـالتي رحمــه معصبــه

دانيــه بنفـــس بــرودها:بكـــرة في المـــدرســـة أقـلك

كـوثـر : مـاتقـدري تجي عنــدي..بصـراحه مني فـاهمه شئ في الانجـليزي

دانيــه :بــس أنتــي في بيــت أبــوكي كـيف أجي عنــدك

كـوثـر :الامــور أتصلحت بينــنا..تعــالي وانا أقلك إيـــش صـــار

دانيــه بسخــريه:مشــالله عليــكم أنتـــو مشــاكلكم تتخــلص بســـرعة ..

مــو مثــل مشــاكلنــا نــدخل في زفــت يجينــا أزفـت منـنا

كـوثـر :دانيــه صــار لكم أشيـاء صــح

دانيــه :دنيــا أتصـلت

كـوثـر حطــت يــدها في فمــها منصـــدمــه..هيـــا عـــارفة أنــه خـالتها رحمــه

معصبــه من دنيــا..واتــوقعت صــار بينـهم شئ...:الله يــوصلها لـكم بـسلامــه...

هـا تقــدري تجي ولا لاء

دانيــه :شــوفي يـاخبله الســاعة 2 ونصـــ ..حتى مـاأتغــدينــا

كـوثـر : طيب تعـــالي في العصــريه ..انا راح انتظـــرك

دانيــه رجعت لي بـــرودها:بــس مــاعرف بيتكــم

كـوثـر :انا راح أرســــل ســـوقنا

دانيــه :أووووه اتطــورنا والله ســــواق وحــركـــات

كـوثـر تضحــك: وبعـــد جـــوال

دانيــه ســـاكته

كـوثـر :دانيــه عن جد تعـــالي بالله..حــاسه نفســك مره مضــايقه ومخنــوقه

دانيــه بصــوتها المخنـــوق: تـــدري يـا كـوثـر لمــن قلت لي أمـي بكـــره عيـــد

ميــلاد دنيــا راح تــدخل العشـــرين..تــدري إيــش قــالت لي

كـوثـر بحــزن:إيــه

دانيــه :قــالت عســاها مـاتكمـــل العشــرين ويصيــر لها شئ..شفـتي في حيــاتك ام

تقـــول لي بنتــها كــدا ...ولا أزيـــد من البيـــت شعــر كمــان..تقــول يــاليــت

دنيــا تمـــوت بـــدل إيمـــي..أنــا تعبــت..تعبــت..حـــاسه نفـسي مخنــوقه

والله..أنقـــذيني يـاكـوثـر

كـوثـر جـــالسه تبكــي لي حـــالهم..ومــابينت لها أنــها تبكــي..:مـاعليــه حبيبتي

..أنتــي جهـــزي حـــالك وانــا جــايه مــع الســواق في العصــريه

دانيــه :لا تتــأخري بليــــز

كـوثـر تمســـح دمــوعها:أبشـــري يالله بـــاي

دانيــه :بـــاي

قفــلت الخـــط كـوثـر ..ورمــــت روحــها تبكـــي على حـــال صــديقتــها..

كـوثـر حسآآآآســه جـدا ودمــوعها على خـــدها..

وطيبــــه مــــره ..ومـاتحب أحــد يــزعل أو يبكـــي

طـــلعت من غـــرفتها وهيــا تمســـح دمــوعها ..نــزلت تحــت وشــافت أبـــوها

جــالس يقـــرا جــريــده ..وســـوزان تشـــرب القهــوة

دخــلت المجــلس ..وهيــا مصممــه أنــها راح تنفـــذ إلي في بــالها..:

الســـلام عليــكم

سلمـــان نـــزل الجـــريدة ونــاظرها ..:وعليــكم الســلام..

أنتـي لســه مـاطفشتي من دمــوعك هــذي

كـوثـر تجــلس جنــب ابـــوها :لا يـــايبـــه أنــا أبكي علشــان صحبتي

ســـوزان نــاظرتها :شــوفيــها صحبـتك ..حتى تخـليــكي تبكــي

كـوثـر ..((إنتـــي بـــذات تسكــتي...مــابقي غيـــر أهــرج معــاكي

وأقــولك إيـــش صــــار))

طنشتـــها وقــــالت:لابــس مضــايقه شــوي...

_ نــزلت راســها_ ممكــن أطــلب طــلب

سلمـــان قفـــل الجـــريــده وحطــها في كــرشته المنتفخـــه..: ضفـي وجهـك إذا

بتقــولي عــن أمــك..

كـوثـر بتســـرع:لالا إيــــش جــــاب سيـــرتها دي بعـــد

سلمـــــــان...ســـوزان ؟؟؟؟؟؟؟؟

نــــاظر سلمـــان في ســـوزان ...والابتســـامه شـــاقه حلقـــه

امـــا ســـوزان ...كــانت مستغـــربه من تغيـــر كـوثـر من يـــوم وليــله

سلمــــان:أطـلبي يـا حبيبتي..إلي تبيـــه

كـوثـر :أقـــدر أجيــب صحبتي دانيــه هنـــا

سلمـــان:تقــدري وليـــه مــاتقـدري حتى تقـــدري بتعملي حفله وتعــزمي

كــل صحبـــاتك..

كـوثـر بفـــرح ..بــاست راس ابـــوها وقــالت:الله لايحــرمني منـــك

وقبـــل لاتتطـــلع..نــاظرت في ســـوزان بخبــث..وطــلعت على غــرفتها

سلمــــان وهـــوا يضحــك:شفــتي إلي شفتــــه يـاســـوزان

ســـوزان مستغــربه:أيـــوة

سلمـــان:قــــدرت تنسى أهـلها وبكــره راح تنكــرهم

ســـوزان :مـافي أحــد ينسـى أهـله يـاسلمـــان

سلمـــان صــرخ عليـــها:أنتـي أسكــتي ولا تتكــلمي ..

مـابقي غيـــر أنتــي تــوجهي لي الكـــلام..

قــامت ســـوزان من مكـــانها

سلمـــان وهــوا يصــرخ:أنطــقي هنـــا ...تبينــي أجـــلس وحــدي مثــل المجنـــون

سكــتت ســـوزان ورجـعت جـلست:وهــذا انــا جـلست ..تبغــا شئ منـي

سلمــــان:أيــوه ابغا..ويــن العيـــال مـاشفتــهم من أمـــس

ســـوزان :في غــرفتـهم يلعبـوا بـلاستيشن

سلمـــان:قـــومي روحي نـــاديهم

ســـوزان قـــامت:طيــب

راحـــت ســـوزان ..على غـــرفة عيــالها الصغـــار..وفتحــت البــاب:أويـــس

..تــولان..يالله حبــايبي بــابا يبــاكم

أويــس بضجـــر وهــوا عمــره 5 سنـــوات:مـــابي أروح عنـــده ..أنــا زعلان منه

ســـوزان جــلست جنــب ولـدها:ليــه زعلان من بـابا

تــولان ولي عمــرها 4 سنـــوات....إلي شعــرها الأشقر الفــاتح..والشامة

المرصعة على خــدها اليميـن ورقبتــها...مــلامحـها ســـوريــه

جـدآآآ..عكـــس أخـــوها أويـــس إلي شعــره يــوصــل تحــت

إذنــه..ومــلامحـه مهجنـه شـوي من ســوري وسعـودي وشكــله مـــره

كـــول..مــدت بــوزها الــوردي وقــالت :علشــان هـوا وعـدنا أنـه راح

يـودينا المـلاهي..ومــا ودانـا

ســـوزان :انـتو عارفين انه ابــوكم مشغــول..وانا كــم مــره أقــول لكــم إذا

أنتــو زعلانين من شخص لازم تــواجهـوا..مــو تسكتــو

أويـــس وتــولان:طيــب





(($~ أجنبيـات في المجـتمع ~$))






مواضيع : جنــــون



رد مع اقتباس
 

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
/, للكاتبة, أجنبيات, مكتملة, المجتمع, القطبي, يخلا, في, ،


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
العين والرؤيا ... موضوع طبي شامل . البرق النجدي …»●[لكل داء دواء ولبــدنكـ عليكـ حق]●«… 6 03-16-2009 01:04 AM
ااسماء الله الحسنى ضحكة خجوله …»●[ أرواح أيمـــانيـــه ]●«… 8 01-22-2009 08:13 PM
موسوعه قصايد ليل المعلوماتيه ...؟ البرق النجدي …»●[لكل داء دواء ولبــدنكـ عليكـ حق]●«… 12 01-12-2009 08:18 PM
دراسة تحليلية لانشوده المطر سراب [ابكتب من قصيدي الوزن وغيرهـ من شعر منثور] 4 01-01-2009 10:45 AM
ღღسلـــــةفواكـــــــه والخضـــرواتღღ نادر الوجود …»●[لكل داء دواء ولبــدنكـ عليكـ حق]●«… 6 12-13-2008 01:43 AM

Loading...


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir
HêĽм √ 3.1 BY: ! ωαнαм ! © 2010
new notificatio by 9adq_ala7sas
جميع حقوق النشر لشعارنا و كتابنا ومسميات الموقع خاصة و محفوظة لدى منتديات قصايد ليل الأدبية