![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
…»●[الرويات والقصص المنقوله]●«… { .. حكاية تخطها أناملنا وتشويق مستمر .. } |
![]() ![]() |
|
أدوات الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
#1
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() البارت العاشر عادو الي المنزل في صباح يوم جديد استيقظ اسر من نومه وجد جانبه تلك الفتاه الشقراء المسماه بكلارا اسر في نفسه:ايه الي عملته ده طب و بتول لا بس بتول مجرد رهان هذا ما كان يقنع اسر به نفسه و لكنه يحبها اعترف فترة ثم انكر هذا الان قام اسر من الفراش و ارتدي ملابسه و ذهب الي الفندق صعد الي غرفته اخذ حماما و اخذ يتصفح جواله وجد اكثر من عشرين مكالمة من بتول ثم فتح حسابه علي الانستجرام قال اسر:ياااااااه كل ده و معنديش بتول علي الانستجرام قام بالبحث علي بتول و قام بعمل لهاfollow اخذ يتفحح صور بتول حتي جذبت انتباه اسر صورة بتول و سيف و رامي و كانت كاتبة اسفل الصورة kan youm gamed t7n with my two bro جن جنون اسر فكيف لها ان تخرج دوز علمه و ايضا ان تاخذ صور مع هذا اللعين رامي (والله ما في حد لعين الا انت يا اسر الزفت هههههههههه) اتصل اسر ببتول اسر بعصبية:بقي انا يا هانم مسافر و الاقي بتتسرمحي امبارح و كمان من غير علمي (طب ما انت كنت بتتسرمح مع كلارا خلينا ساكتين احسن) بتول بهدوء:انا اتصلت بيك اكتر من عشرين مرة و مردتش اسر قد بدأ بالهدوء:طب ليه روحتي كنتي المفروض متروحيش بتول بأسف:انا اسفة يا اسر اسر:اممممم بتول:خلاص بقي يا اسورتي صحيح انت مكنتش بترد عليا ليه اسر بلجلجة:انا...... انا ..... اصل كان عندي اجتماع بتول: اوك يا حبيبي مرت الايام حتي جاء يوم العرس كانت بتول ترتدي هذا الفستان ![]() و وضعت القليل من مساحيق التجميل و كانت فاتنة للغاية قبل نزولها الي القاعة ندي:بتول انا و طنط هالة هننزل نتمم علي التجهيزات تحت بتول:ماشي بقيت بتول بمفردها و بينما دلف شخص الي غرفتها بتول:افندم حضرتك جاي ليه الشخص:جاي احذرك بتول:من ايه تذكر هذا الشخص ما حدث من يومين فلاش باك من يومين اسر:اتفضل يا عمر دعوة الفرح عمر بغضب حاول ان يداريه:الف مبروك بس انت صحيح كسبت الرهان بس اكيد مكسبتش حاجة تاني و هتعيش تعيس معاها اسر محاولا استفزاز عمر:لا كسبت حبيبتي لاني بحبها جدا عمر بخبث:مبروك انا هعمل دلوقتي شروط الرهان باك الشخص:انا عمر صاحب اسر بتول بإستفهام:ماشي تشرفنا بس تحزرني من ايه قص عمر علي بتول الرهان بأكمله بينما ظلت بتول في حالة صدمة بتول بصدمة:اكيد بتهظر و ايه يثبتلي كلامك قام عمر بإحضار مسجل صوتي مان يسجله بينه و بين اسر حينما تراهنه بكت بتول كثيرا في عز بكائها قالت:انت جاي تقولي دلوقتي ليه حرام عليكم خرج عمر من الغرفة يبتسم بشر دخلت والدي بتول و معهم ندي و وجدوها تبكي بحرقة فزعو عليها هالة:مالك يا بنتي بتعيطي ليه بتول بعياط: مش عايزة اتجوز مصطفي ضحك لانه ظن انها تبكي علي فراقهم:ههههههه يا حبيبتي متخفيش ظلت بتول تبكي ثم اقنعوها ان تنزل كان اسر ينتظر بتول و حينما وجدها تهبط بفستانها الابيض انبهر بجمالها اخذها من يد والدها و قبلها علي جبينها ذهبو الي القاعة بينما بتول لم تتفوه بكلمة اخذها من يد والدها و قبلها علي جبينها ذهبو الي القاعة بينما بتول لم تتفوه بكلمة كان يشاهد ذلك رامي فنزل منه دموع و غادر القاعة باكملها بل البلد و عاد الي ايطاليا نعود الي الزفاف جاء موعد رقصة السلو لكن بتول رفضت للغاية الرقص و كان اسر متعجبا من تصرفها و لم ترقص اي رقصة طوال الزفاف كانت تحاول رسم الابتسامة علي ثغرها انتهي الزفاف و رحل الجميع و ذهب كلا من اسر و بتول الي فبلتهما اول ما دخلو الي الغرفة اسر متعجبا:بتول الي انتي عملتيه ده النهاردة ليه مرقصتيش معايا و لا ضحكتي و لا عملتي زي اي عروسة هنا انفجرت فيه بتول بالدموع و قائلة:انت واحد كذاب كل الي همك انت و بس للاسف انا طلعت رخيصة اوي كده في نظرك اسر: مش فاهم بتول:انت هتسعبط انا طلعت رهان لمغرور للاسف رهان لمغرور انت علي فكرة مش راجل هنا قاطعها اسر بصفعة قوية كفيلة انها اوقعتها ارضا فهي اهانت رجولته اسر بحدة ممزوجة بزعيق و عصبية:بقي انا مش راجل يا بنت ال.... ده انتي حتي مش استايلي و لا مستوايا ده انتي واحدة زبالة بتول بدموع: طلقني يا اسر نزلت هذه الكلمات عليه كالصاعقة رغم مل شيء الا انه يكن لها بعض المشاعر اسر بحدة:انت لو اطلقتي و بالذات يوم فرحك الناس هتقول ايه و هتجيبي سمعة اهلك الارض بصي احنا نتجوز سنة و بعدين نطلق و نقول احنا متفهمناش مع بعض بتول تفكر فيما يقوله فسمعة اهلها اهم شيء حتي اذا جاء علي ثمن سعادتها بتول:موافقة بس كل واحد فينا اوضة لوحده و ملهوش دعوة بالتاني اسر:انا كده كده مكنتش هقعد مع واحدة زيك ثم تركها و خرج بكت بتول كثيرا حتي نامت علي الارض بماكنها بفستان الزفاف استيقظت في اليوم التالي و ذهبت نظرت الي نفسها في المرئاه وجدت عيناها متورمتان من كثرة البكاء و وجها اصفر و الكحل سائح علي عينيها قالت بسخرية:هههههههه ده انا احلي عروسة ثم دخلت الي الحمام اخذت حماما دافئ مريح لللاعصاب و توضأت و صلت و ظلت تدعو ربها ان يجعل اسر يحبها مثلما تحبه هي بعد ما انتهت من الصلاة قالت:والله يا اسر لتشوف مين الي مش استايلك ديه....... ##### ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]()
|
![]() البارت الاحد عشر بتول:والله يا اسر لتشوف مين الي مش استيالك ديه ارتدت بتول هذا ![]() و ارتدت هذا الصندل ![]() و جعلت شعرها علي جانب واحد و و وضعت القليل من مساحيق التجميل و وضعت عطرها المميز و نزلت الي اسفل في هذا الوقت استيقظ اسر من نومه و اخذ حماما و ارتدي شورت باللون الابيض و تي شيرت اسود يوجد به نقشة adidas و ارتدي جزمة بيضاء اللون بنفس ماركة ال تي شيرت و صفف شعره و وضع عطره الخاص و نزل الي اسفل كانت بتول قد انهت فطورها و خرجت الي الحديقة نزل الي اسفل و لم يري بتول فذهب للبحث عنها فغرفتها فلم يجدها نزل الي الحديقة فوجد فتاه فائقة الجمال اسر:مين ديه ذهب اسر اليها و امسكها جامد من معصمها اوجعت قبضته بتول بتول:ااااااه انت عايز مني ايه يا اسر اسر بإستغراب: بتول بتول بسخرية:لا خيالها اسر في نفسه: اوبا دي طلعت صاروووووخ جوي ارضي افاقه من سراحانه بتول بتول: اسر لو سمحت سيب ايدي عشان وجعتني ترك اسر يدها اسر بحدة مصطنعة:فطرتي بتول بسخرية:يهمك في ايه اسر بعصبية اخافت بتول:لما اكون بسأل سؤال تردي عليا فاهمة بتول بخوف: فاهمة اسر:هااااه فطرتي بتول: اه ذهب اسر الي الداخل بينما بقيت بتول في الحديقة تبكي علي معاملته لها و تبكي علي انها تزوجت شخص مغرور لا يهمه الي نفسه كان اسر يشاهدها من الشرفة و وجدها تبكي شعر بألم يعتصر قلبه قلبه:اعترف بقي انك بتحبها عقله:ايه يا عم حب ايه قلبه:لا بيحبها و لازم يصلح كل الي عمله معاها عقله:لا لا سيبك منه لكن هذه المرة فاز القلب لكن اسر يجهل الطريقة التي ستصلح كل شىء لكن فكر ان يتقرب منها مجددا مر يومان دون ان يذكر شيء في صباح يوم جديد قام اسر من النوم فزعا علي صوت صريخ بتول هرول اليها سريعا وجد بتول ترتدي تيشيرت للزمالك و عقصت شعرها كحكة مفكوكة مما اظهرها في غاية البراءة و كانت ممسكو بعلم الزمالك بتول بصوت عالي:يلا يا باسم يلا شوط طب باصيها لفتحي ثم صرخت مجددا جول جول جول و الجول التاني جيه كان وقت الاستراحة بين الشوطين فلمحت اسر اسر:ايه الدوشة ديه بتول بسخرية:سلامة نظرك واحدة لابسة تي شيرت زمالك و ماسكة علم زمالك و مشغلة ماتش تبقي الدوشة ديه ليه اكيد ماتش يعني مش محتاجة فقاقة اسر:بس يا بوابة بتول:ليه الاخ لملوم اسر:اه يا بوابة بتتفرجي علي الزمالك و مين بتول: الزمالك و الاسماعيلي لو كسبنا الماتش ده هنتصعد للدوري اسر:اه الي عمركم ما هتاخدوه بتول:لا هناخده ان شاء الله يا لملوم اسر:بس انتم فرقة زناطير بتول:و انتو فرقة لماليم ظل هذا العراك مستمر حتي جاء الماتش الشوط التاني بتول:اسكت بقي عشان الشوط التاني بعديت نبقي نشوف موضوع لماليم و بوابين ده بدأ الشوط التاني و كانت بتول متحمسة جدا و كان اسر يراقبها بحب احرز الزمالك هدف اخر قامت بتول بالصراخ بتول:جول جول احتضنت بتول اسر اسر كان مصدوم لكنه بادلها العناق ادركت بتول انها في احضان اسر حاول الابتعاد عنه لكنه محتضنها جامد قامت بتول يزقه جامدا بتول:وسع يا اسر اسر:بتول انا بحبك بتول:لا انت كذاب انا بتحب نفسك يا مغرور ثم اضافت قائلة و هي تدمع عيونوها انت ترضي حد يعمل كده في هدير قام اسر بالسكوت بتول: هترد تقول ايه خلاص كلها كام شهر و هنطلق وقعت هذه الكلمة علي اسر مثل الصاعقة اسر بعصبية: طلاق مش هطلق يا بتول بتول بتحدي:هخلعك اسر:بتول متجبرتيش اعمل حاجة تزعلك قاطعهم صوت هاتف بتول بتول:الو مصطفي: ازيك يا بتول بتول:وحشتني يا تيفا و ماما عاملة ايه مصطفي: كله تمام يا حبيبتي و اسر عامل ايه نظرت بتول الي اسر ثم قالت:تمام يا تيفا مصطفي: مبسوطة يا بتول معاه نظرت بتول لاسر مجددا نظرة اوجعت اسر بتول:اه يا بابا مبسوطة جدا بجد انا اخترت صح مصطفي: ربنا يسعدك يا بنتي بقولك يا بنتي انا و امك هنسافر نعمل عمرة بكرة الفجر هنمشي يا ريت تيجي يا حبيبتي تقعدي معانا انتي و اسر بتول:حاضر يا بابا اقفل الوالد مع بتول بتول:لو سمحت ماما و بابا مسافرين بكرة الفجر يعمله عمرة فممكن نروحلهم اسر:ماشي مفيش مشاكل ذهب كلا من اسر و بتول الي منزل عائلة بتول بعد الترحيبات الحارة دخلت بتول غرفتها و دخل اسر و رائها بتول اخذت مخدة و فرشة ثم فرشتهم علي الارض بتول:انا هنام اسر:تعالي نامي علي السرير بتول:و انت هتنان فين اسر:هنام علي السرير بتول:ده انا مش طيقة اقعد معاك في نفس الاوضة كمان عنام جمبك تصبح علي خير يا عم نامت بتول بينما اسر ظل يفكر في حالهما بينما غلبه النوم استيقظ اسر بعد ما نام بساعتين لانه يريد ماء و جد بتول نائمة حملها و وضعها علي الفراش ثم ذهب ليشرب و عاد مجددا للفراش قام اسر بإحتضان بتول و نام استيقظو جميعا و جاء معاد سفر والدي بتول بتول ببكاء هستيري:هتوحشوني اوي مصطفي قام بإحتضانها:و انتي اكتر يا تولا و احتضنت هالة بتول ثم سافرو عاد كلا من اسر و بتول الي المنزل و ظلت بتول تبكي كثير جاء اتصال لبتول المتصل:حضرتم مدام بتول مصطفي علي بتول: ايوة انا خير المتصل:انا اسف والدك و والدتك توفو في حادثة لما كانو رايحين الحرم البقاء الله وقعت يتول مغشيا عليها #####
|
|
![]() ![]()
|