![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|
|
||||||||
![]() |
![]() |
| …»●[الرويات والقصص المنقوله]●«… { .. حكاية تخطها أناملنا وتشويق مستمر .. } |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#1 |
|
|
[ALIGN=CENTER][TABLETEXT="width:100%;background-image:url('http://f.top4top.net/p_286bz6m3.gif');border:2px groove sandybrown;"][CELL="filter:;"][ALIGN=center] [ALIGN=CENTER][TABLETEXT="width:90%;background-image:url('http://a.top4top.net/p_286xy3d4.gif');border:2px groove sandybrown;"][CELL="filter:;"][ALIGN=center] [ALIGN=CENTER][TABLETEXT="width:90%;background-image:url('http://e.top4top.net/p_286dnu82.gif');border:2px groove sandybrown;"][CELL="filter:;"][ALIGN=center] [ALIGN=CENTER][TABLETEXT="width:80%;background-color:black;border:2px double sienna;"][CELL="filter:;"][ALIGN=center] [/ALIGN][/CELL][/TABLETEXT][/ALIGN][/ALIGN][/CELL][/TABLETEXT][/ALIGN][ALIGN=CENTER][TABLETEXT="width:90%;background-image:url('http://e.top4top.net/p_286dnu82.gif');border:2px groove sandybrown;"][CELL="filter:;"][ALIGN=center][ALIGN=CENTER][TABLETEXT="width:80%;background-color:black;border:2px double sienna;"][CELL="filter:;"][ALIGN=center] ودعت هاله والدتها بدموعها و انطلقت لتلحق بالقطار الأخير المتوجه الى القاهرة حتى تبدأ في البحث عن عمل منذ الصباح الباكر فغدا هو يوم الجمعة . قصة أميرتي الحلقة الثالثةالحلقة السابقة : قصة أميرتي الحلقة الثانية جلست هاله على مقعدها في القطار و كأنها في عالم آخر …. هل ستجد عملا مناسبا ؟ …. هل ستحصل على راتب يكفي ثمن علاج والدتها ؟ …. هل ستستطيع الاستمرار في دراستها و تفوقها في ظل الظروف الراهنة ؟ …. يااااااااااااااا رب يسر لي أمري و أشفي والدتي العزيزة يا رب ليس لي سواك يدبر لي أموري بحكمته .. و رحمته .. و كرمه ……………………..…………….. دخلت هاله غرفتها في بيت الطالبات لتجد صديقتخا عاليا مازالت مستيقظة و فور أن نظرت اليها أنفجرت هاله في البكاء فاحتضنتها عاليا في محاولة منها لتهدئة صديقتها و فهم ما الذي أعادها من بلدتها ليلا ؟ عاليا بقلق بالغ:مالك يا هاله؟ ايه اللي حصل؟ هاله من بين دموعها: ما..ما تعبـ .. انه أوي يا عاليا عاليا:اهدي بس و احكيلي ايه اللي حصل بالضبط جلست هاله فوق فراشها و قصت لصديقتها كل ما مرت به منذ وصولها لبلدتها و حتى عودتها السريعة ………… صمتت كلتاهما يفكران كيف تحصل هاله على وظيفة حتى تدفع تكاليف العلاج لوالدتها ……….. و كانت عاليا هي اول من بدأ في الحديث: عاليا:لقيتها !!!!! هاله:ها قولي بسرعة عاليا:انتي تقدمي في أي مكتب ترجمة هاله تضحك بحزن:بقولك عايزة2400 جنيه في الشهر غسيل كلى و حقن بس ده غير باقي الحاجات عاليا:طيب و موضوع العلاج على نفقة الدولة مينفعش؟ هاله:عقبال ما اعمل الاجراءات تكون ماما راحت مني عاليا:بعد الشر عليها هاله:بقولك ايه تعرفي تجيبيلي الجرايد من أي حد هنا؟ عاليا:بس كده حالا هروح اوضة مي و مروة و ارجعلك هوا عادت عاليا و معاها بعض الصحف والمجلات و جلس كلا من هاله و عاليا يبحثان عن وظيفة مناسبة : عاليا:بصي يا ستي مدرسة في حضانه هاله:انا لسة متخرجتش و كمان المرتب هيكون كام 500 ,1000 ميعملوش حاجه عاليا:طيب ايه رأيك سكرتيرة في شركة؟ هاله: والمحاضرات بتاعت الصبح عاليا:طيب استني هدور تاني كانت هاله تتصفح مجلة و لفت نظرها اعلان قصير مكتوب باللغة الانجليزية: ” مطلوب فتاة لمرافقة سيدة كفيفة و الراتب مغري جدا ” نظرت هاله للإعلان و كأنها وجدت ضالتها فقالت لصديقتها : هاله:هو ده عاليا:وريني كده قرأت عاليا الاعلان و قالت: عاليا:بس يا هاله يمكن يكون ناس مش كويسين و لا حاجة هاله:عندك حل تاني ؟ انا هروح بكره الصبح عالعنوان و ربنا يستر عاليا:طيب ندور على حاجه تانيه في شركة ولا مجلة هاله وهي حزينة و خائفة:و هو مرض أمي هيستنى عاليا:طيب انا هآجي معاكي الصبح هاله:مش عارفة من غيرك كنت هعمل ايه؟ عاليا وهي تحتضن صديقتها:متقوليش كده يا هاله ده احنا أخوات نامت عاليا بينما ظلت هاله تنظر من النافذه و هي تفكر ما الذي تخفيه لها الأيام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يا ترى ايه اللي هيحصل ؟ ![]() [/ALIGN][/CELL][/TABLETEXT][/ALIGN] [/ALIGN][/CELL][/TABLETEXT][/ALIGN] [/ALIGN][/CELL][/TABLETEXT][/ALIGN] |
|
|
|
#2 |
|
|
يسعدك ربي ما أجمل صفحاااتك وروعتها طرح رااقي وممتع سلمت أنااملك يعطيك العااافيه |
|
|
|
#3 |
|
|
سلمت يمناك طرح جميل جدا |
|
|
|
#4 |
|
|
ماشاء الله تبارك الرحمن ذوق في اختيارك وعافيه عليك وعلى الطرح الراقي لاحرمك الله رضاه لك كل تقديري واحترامي مجنون قصآيد |
|
|
|
#5 |
|
|
اقتطافة أنيقة لاعدمنـآ هذا الجمال بالطرح.. بإنتظآرجديدك بكل شوق.. ودي وشذى الورد.. |
|
|
|
#6 |
|
|
*، آنتقاء مميز .. مَ ننحرم من جديدك |
|
|
|
#7 |
|
|
الغنــــد ![]() |
|
|
|
#8 |
|
|
ضمووو ![]() |
|
|
|
#9 |
|
|
مجنون ![]() |
|
|
|
#10 |
|
|
ارتواء ![]() |
|
![]() |
| مواقع النشر (المفضلة) |
| الكلمات الدلالية (Tags) |
| آميرتي, الثالث, جزل, قصة |
| الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1) | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| قصة غريبة ومحزنة.. | زخــآت مطر~ | …»●[الرويات والقصص المنقوله]●«… | 2 | 03-07-2009 12:53 AM |
| المدرسه المسكونه ((قصة رعب)) | ضحكة خجوله | …»●[الرويات والقصص المنقوله]●«… | 5 | 03-06-2009 03:53 AM |
| قصة أبكت الكثير ,, ولا زالت !! | ضحكة خجوله | …»●[الرويات والقصص المنقوله]●«… | 6 | 03-04-2009 10:50 PM |
| قصص قصيرة و لكنها جميله وهادفة | ضحكة خجوله | …»●[الرويات والقصص المنقوله]●«… | 5 | 03-04-2009 04:22 AM |
| انظروا ياأهل الحب ..! هذا هو الحب الحقيقي؟؟ قصة هزتني!! | زخــآت مطر~ | …»●[الرويات والقصص المنقوله]●«… | 2 | 11-17-2008 07:18 PM |
![]() |