مشاهدة النسخة كاملة : رهان المغرور / للكاتبة فيروز محمد ، مصرية مكتملة


جنــــون
10-23-2016, 12:47 AM
تعريف الشخصيات

بتول: فتاه لديها24 عاما متخرجة من هندسة ديكور جميلة للغاية عينها عسلية احيانا تكون خضراء بشرتها بيضاء شعرها بني طويل يصل اسفل ظهرها لكن يزينه حجابها و يظهر علي وجهها البرائة تكره التكبر و الغرور بتول من الطبقة المتوسطة
ندي:صديقة بتول المقربة فهم جيران و اصدقاء منذ الاعدادية هي فتاه جميلة يزينها حجابها مثل بتول في التصرفات و هي من نفس طبقة بتول
اسر: شاب لديه 26 عاما طويل بجسد رياضي يكسوه عضلات و عريض المنكبين و يتميز بالوسامة الشديدة فهو قمحاوي البشرة بعينين زرقاء اللون و بشعر اسود غزير و طويل الي حد ما لديه ذقن خفيفة تزيده وسامة لكنه مغرور و متكبر لكنه لا يتعامل بغرور مع صديقه احمد يعشق الفتيات و يلعب بهم و هو من طبقة غنية جدا
احمد: صديق اسر المقرب شاب وسيم من نفس طبقة اسر لكنه لا يعمل مع في شركات والده بل يعمل مع اسر يتطبع بنفس شخصية اسر لكنه ليس مغرور
هدير:اخت اسر فتاه جميلة و رقيقة في السنة الثالثة في ملية اعلام
سيف:اخو بتول في الرضاعة و ابن عمتها يعيش في امريكا وسيم للغاية ملحوظة هيظهر بعدين شوية
هناك مزيد من الشخصيات سنتعرف عليه في احداث القصة.....


بسم الله الرحمن الرحيم

تبدأ قصتنا

جنــــون
10-23-2016, 12:48 AM
البارت الاول


باستيقاظ بطلتنا بتول من نومها علي صوت زقزقة العصافير ثم اتخذخت حمامها اليومي و ارتدت هذا



http://upload.rewity.com/upfiles/64T87064.jpg


مع طرحة مزيجة باللونين الابيض و الاحمر ذهبت الي والدتها
هالة الام:صباح الخير تولا
بتول:صباح الخير يا ست الكل
هالة:علي فين العزم
بتول:هدور علي شغل
هالة بضيق:تاني الموضوع ده يا بنتي نفسي اعرف عايزة تشتغلي ليه حتي انت عندك عربية و احنا مش محتاجين انك تشتغلي
بتول: ماما قلتلك خمسين مره قبل كده اني مش اتخرجت من هندسة علي الفاضي و انا عايزة اشتغل و اعتمد علي نفسي
هالة علي مضض:ماشي
بتول:ادعيلي يا ماما
هالة:ربنا ينولك الي في بالك
بتول:الا صحيح يا حجة هو بابا فين
هالة:في الشغل يا حبيبتي
بتول:اها
هالة: يلا عشان تفطري
بتول:ماشي
في شركة محمد السيوفي
ينزل شاب من سيارته الفارهة و يدخل داخل الشركة يحيه جميع الموظفين و يسمع همهمات و مغازلات الفتيات عليه و يزداد ثقة و غرور و يدلف الي مكتبه قبل دخوله الي مكتبه تحيه السكرتيرة الخاصة به التي ترتدي ملابس تظهر اكثر مما تسطر
ماهي بدلع:نورت يا اسر بيه
اسر بغرور:شكرا
ثم يتركها و يدخل الي مكتبه و يرحب به صديقه احمد
احمد بابتسامة:ازيك يا اسر
اسر بنفس الابتسامة:وحشني يا ابو حميد
احمد:احنا محتاجين موظفين كتير جدا و منهم مهندسين ديكور
اسر:نزل اعلان في الجرنال و طلب وظايف فيه
احمد:ماشي يا اسر انا همشي عشان الحق اكلم صاحب الجرنال للاعلان
في مكان اخر حيث توجد بطلتنا
رئيس العمل:اسف مش هينفع تتعيني صحيح انت السي في بتاعك هايل بس معندناش مكان فاضي في الشركة
خرجت بتول بخيبة امل كبيرة حيث انها لم تحصل علي الوظيفة
اخذت تدور و تبحث عن وظيفة طوال النهار لكنها لم تجد حيث وجددت نفس الرد اسف مش هينفع تتعيني صحيح انت السي في بتاعم هايل بس معندناش مكان فاضي في الشركة
رن هاتف بتول معلنا اتصال من ندي صديقتها
ندي: تولا وحشتيني
بتول بحزن:و انت كمان
ندي: مال صوتك يا بتول
بتول:مفيش حاجة
ندي: بتول انا اكتر واحدة عارفاكي طب انت زعلانة ليه
بتول بتنهيدة:عشان مش لاقية شغل
ندي بحزن لصديقتها:معلش ان شاء الله تلاقي
بتول: ان شاء الله
ندي محاولة تخفيف حزن صديقتها:بتول ايه رأيك نتقابل في كافيه(....) دلوقتي
بتول: ماشي هسبقك علي هناك لان قريبة منو
ندي: اوكشن يلا باي
بتول: باي
في شركة محمد السيوفي
احمد بتعب: انا تعبت يا اسر تعالي نخرج
اسر:و انا كمان تعالي نروح كافيه(...)
احمد:ماشي يلا
في الكافيه الذي ستتقابل فيه بتول و ندي
ندي:روقي كده و ان شاء الله تلاقي شغل
بتول:ان شاء الله
اعلن هاتف بتول عن اتصال من والدتها
هالة بقلق:اتأخرتي كده ليه بتول
بتول:اصل انا مع ندي بره
هالة:طب يلا تعالي عشان ابوكي جيه و مستنيكي علي الغدة
بتول:حاضر جاية
اغلقت بتول مع والدتها و تركت الهاتف علي الطاولة
بتول:يلا يا ندوش عشان ماما و بابا مستنيني
ندي:اوك يلا
خرجت كلا من ندي و بتول الي الخارج
بتول:اوبس نسيت موبايلي جوه انا داخلة اجيبه و جيالك
ندي: اوك
ذهبت بتول لتحضر الهاتف و هي ذاهبة من الكافيه اصطدمت بشخص
بتول: انا اسفة
اسر بعصبية: انت عامية مش تفتحي
بتول:انا قلت انا اسفة الله
اسر بزعيق:انت واحدة غبية ماشية و مش واخدة بالك
احمد محاولا تلطيف الاجواء:اهدي يا اسر خلاص مش كده
اسر بعصبية:اهدي و انا اودامي واحد غبية
بتول بزعيق:انا قلت انا اسفة و بعدين مفيش حد هنا غبي الا انت و ابعد عني السعادي عشان عفاريت الدنيا كلها بتنططت في وشي
اسر بعصبية:يعني هتعملي ايه
بتول بعصبية زقتو :و قالتلو انا ماشية انا لسه هتخانق
خرجت بتول و علي وجهها علامات الضيق
و شاهدتتها صديقتها ندي
ندي:مالك يا بتول و اتأخرتي جوة كده ليه
بتول: اركبي و انا هقولك في الطريق
قصت بتول علي ندي ما حدث في الداخل
ندي بضحك:هههههههه يخربيت جرأتك انا لو مكانك كنت قعدت اعيط
بتول:ما عاش و لا كان الي يخليني اعيط
نعود ثانيتا للكافيه حيث كان يجلس اسر و احمد
اسر بضيق:انا بنت ال.... تعمل فيا كده
نعود للكفايه
احمد بضحك:ههههه البت ديه مزة
اسر:هو ده الي همك في الموضوع كله بس اقسم بالله لو شوفتها تاني لهتكون حفرت قبرها بإيدها
احمد:خلاص يقي فُكك
اسر:لا مش هفكني الا لما اشوفها تاني
عادت بتول الي البيت
بتول:ازيك يا ماما هو تيفا جيه
هالة: اه جيه ياختي انا حسة انك دُرتي مش بنتي ة بعدين ايه تيفا ديه ده ابوكي
جاء الاب علي صوت زوجته و ابنته
الاب مصطفي: ملكيش دعوة يا هالة بدلعوتي بتول
بتول:����
هالة:بقي يا ينت مصطفي بطلعي لسانك ليا
مصطفي:المهم عملتي ايه النهاردة
قصت بتول مل ما حدث معها في اليوم حتي المشاجرة بينها هي و اسر
مصطفي:بعد كده ابقي خلي بالك
بتول: حاضر
هالة يلا عشان الغدة
جري هذا اليوم بأحداثه و اتي اليوم الثاني محمل بمفاجأت كثيرة
اليوم الثاني محمل بمفاجأت كثيرة
استيقظت بتول علي صوت ندي العالي
ندي بصوت عالي:تولا اصحي بسرعة لقيتلك شغل
انتفضت بتول و قالت:بجد يا ندوش
ندي:اه والله اهو حتي في الجرنال يلا قومي البسي عشان تروحي
بتول:طيارة هخلص بسرعة
اخذت بتول حمامها سريعا و خرجت و هي ترتدي هذا��

http://upload.rewity.com/upfiles/nuy87258.jpg

و ارتدت طرحة باللون الابيض
بتول:ايه رأيك فيا يا ندي
ندي يإعجاب:قمر يا قلبي
بتول: بجد
ندي:اه والله يلا بقي عشان متتأخريش
خرجت من غرفتها
بتول:ماما ادعيلي اتقبل في الشغل ده
هالة:يا رب يا حبيبتي
ذهبت بتول الي مقر العمل
بتول:السلام عليكم انا جاية عشان وظيفة مهندسة الديكور
موظفة الاستقبال:اوك اتفضلي املي الاستمارة و استني دورك بعد كده خُشي للنائب المدير
بالفعل قامت بتول بإملاء الاستمارة و اخذت تنطزر دورها
موظفة الاستقبال:انسة بتول يلا دورك جيه
ذهبت بتول لغرفة المدير الغامض طرقت طرقتين خفيفة ثم سمعت صوت نائب المدير الاجش
نائب المدير بصوت اجش:اتفضل
دخلت بتول و جدت المدير يطلع في اوراقه
بتول:السلام عليكم
نائب المدير و هو علي حاله:عليكم السلام
بتول:لو سمحت انا جيت عشان المقابلة
رفع نائب المدير و جهه و كانت صدمة بالنسبة لهم
بتول و نائب المدير بصدمة و في نفس واحد:انت/انتي

#####

جنــــون
10-23-2016, 12:48 AM
البارت الثاني


بتول و نائب المدير بصدمة و في نفس واحد:انت/انتي
احمد:ايه الي جابك هنا
بتول بدهشة:عشان اعلان الشغل
احمد في نفسه:ده لو اسر شافها هتبقي مصيبة بس لو السي في بتاعها كويس هشغلها
بتول:احم احم
احمد:لو سمحتي ممكن تديني السي في بتاعك
بدأ احمد بالاضطلاع علي السي في الخاص بها
احمد في نفسه:اوبا احلوت جدا ده السي في احسن واحد جالي لحد دلوقتي ديه واخدة كمية كورسات رهيبة
احمد:احم انسة بتول انت لحقتي تاخدي كل الكورسات ديه امتي
بتول:في الاجازة لما كنت بخلص امتحناتي كنت بخدهم
احمد: انت معاكي كورسات كومبيوتر و انجليزي و فرانساوي طب سيبي السي في هنا و ان شاء الله هنرد عليكي بكره
بتول:ان شاء الله عن اذن حضرتك
خرجت بتول من المكتب و اتجهت الي سيارتها
نعود مره اخري لاحمد
احمد:البت المزة جت بس محترمة جدا و لابسة حجاب و غير كل ده السي في بتاعها الممتاز و احسن حد جالي لحد دلوقتي بس المشكلة في اسر انو المدير و صاحب الشركة و هي هتكون اغلب تعاملتها معاه و هو مستحلفلها مش بعيد لو جت يطردها من الشركة بطريقة وحشة
قطع احمد دخول اسر
اسر بضحك:انت اتجننت بتكلم نفسك و بعدين هطرد مين
احمد بلجلجة:ها ... و لا حاجة
اسر:في ايه يا احمد
احمد:اتقدم كذا حد للوظيفة بس احسنهم بنت اسمها بتول بص انت حتي السي في بتاعها كده
اخذ اسر السي في من احمد لكنه لم يري صورة بتول
اسر يتفحص للسي في:كويس جدا يا احمد ايه المشكلة اننا نقبلها
احمد:بس .....
اسر مقاطعا:ولا بس و لا مبسش احنا محتاجنها جدا
احمد:ماشي
احمد في نفسه:ربنا يستر من الي جاي
في مكان اخر حيث يجلس شلة السوء لاسر و لي لاحمد
تجلس ثلاث فتيات ترتدي ملابس تظهر اكثر مما تستر و يجلس معهما شابين
هايدي:اسورة وحشني جدا انت متعرفش هو فين شريف
شريف:تلاقيه غطسان هو و احمد في الشركة
حازم:اه تلاقيه غطسان
ساندي:بطلي تكوني مدلوقة اوي كدة يا هايدي
شاهي:انا مع ساندي في كده
هايدي: اسر ليا انا و بس
حازم:خليكي عايشة في وهم
نعود الي بطلتنا بتول
هالة:هاه يا تولا ايه الي حصل
بتول:قالو هيردو عليا بكره
هالة: ماشي يا حبيبتي يلا ادخلي ارتاحي عقبال ما احضر الغدة
انقضي اليوم سريعا نذهب الي احد الاماكن الليلية حيث يزين الشيطان اعمال الناس
نعم فأنه الديسكو
هايدي: وحشتني يا اسورة
اسر:ازيك يا هايدي
احمد: علي فكرة نحن هنا يا ست هايدي
هايدي: ازيك يا احمد
احمد:تمام
اسر:ازيكم يا جماعة
اجابت الشلة:تمام يا اسر
هايدي ناظرة لاسر: تعالي يا بيبي نرقص
اسر:اوك يلا
لنتركهم هؤلاء السفهاء و لنذهب لبطلتنا
اعلن هاتف بتول اتصال من صديقتها ندي
ندي:عملتي يا ايه النهاردة
بتول:قولي يا رب يقبلوني
ندي:يا رب
بتول:اسكتي مش نائب المدير الي كان بيهدي الخناقة امبارح
ندي: بجد
بتول:اه والله الحمد الله ان التاني مش معاه
ندي:الحمد الله
بتول:بقولك يا ندوش انا هقفل عشان الواد سيف بيتصل
ندي:ماشي باي
اجابت بتول علي سيف
بتول بفرحة:سيفو وحشتني يا شيخ
سيف:me too sweety
بتول:اواد انت امريكا اثرت علي لغتك ولا ايه
سيف بضحك: ههههههه اعمل ايه انا فيها من و انا خمسة سنون
بتول بضحك:ههههههههه يخرب بيتك اسمها خمس سنين اقولك متتكلمش عربي خالص غير لما تيجي عشان اعملك هههههههههه
سيف:وحشتني لماضتك يا لمضة
بتول:اقفش اتعلمتها فين
سيف:اتا كنت بنزل اجازات هنا انتي نسيتي
بتول: بقولك يا سيفو ممكن لما نيجي نتكلم نتكلم انجلش عشان انا ادمت في شغل و هكون محتاجة اللغة فهتكون تدريب معاك
سيف:مصلحة
بتول بضحك: sure سيف صحيح انت هتنزل امتي
سيف:one month and I will be here
بتول:اوك باي
سيف:bye sweety I will call you again
بتول:اوك
استيقظت بتول علي صوت هاتفها
بتول:و عليكم من السلام ...... ايه ده بجد اتقبلت ......اوك بكره هكون الساعة تسعة عندكم .....سلام
بعد ما اغلقت بتول حتي صرخت بفرحة
بتول بصريخ و فرح:هيييييييه يا ماما قبلوني في الشغل
جائت الام و الاب فزعين سريعا علي صوت ابنتهم
الام بفزع:في ايه
بتول بغناء:قبلوني و هكون مهندسة اوه يييه اوه يييه
الاب بحدة:الله يحرقك كل ده عشان اتقبلتي في الشغل
بتول قامت بإحتضان ابيها و امها
بتول بفرحة:هكون احسن مهندسة
الام:ان شاء الله يا حبيبتي
مصطفي:ان شاء الله شدي حيلك بس و اوعي تتخانقي مع حد زي ما حصل من يومين
بتول:ok dad
مصطفي:انت كلمتي سيف امتي
بتول بتعجب:امبارح بس ليه
مصطفي:اصل انت لما بتكلميه بتقلبي زيه
بتول:هههههه اكيد طبعا انا بعشق الانجلش
ذهب والد بتول الي العمل
ملت بتول طوال اليوم فقامت بتشغيل الاغاني و الرقص
اتت ندي لشقة بتول و فتحت لها هالة
ندي:ايه يا طنط الاغاني الي عندك ديه ايه بتجوزي بتول
هالة:يا ريت والله دي الهبلة مشغلة اغاني
ندي:طب هخش اشوفها
دلفت ندي الي غرفة بتول
ندي بصوت عالي:نفسي اخش مرة الاقيكي لبسة هدوم محترمة
فكانت بتول ترتدي هذا��



http://upload.rewity.com/upfiles/nGl88308.jpg

و كانت تفرض شعرها علي ظهرها
بتول:يا بنتي انا محجبة بره البيت مش هبقة بره و جوه البيت ده استايلي في البيت
ندي تصدقي افحمتيني
بتول: انا اتقبلت في الشغل
ندي:بجد
بتول:اه و الله تعالي ارقصي معايا
انقضي هذا اليوم سريعا و جاء اليوم الموعود
استيقظت بتول من النوم و اخذت حماماها ثم صلت الصبح و ارتدت هذا��

http://upload.rewity.com/upfiles/pNY87733.jpg

مع طرحة باللون الابيض
ذهبت الي والدتها و والدها
بتول:صباح الخير
هالة و مصطفي: صباح النور يا حبيبتي
بتول:انا هنزل عشان الحق
هالة:مش هتفطرى
بتول:لا عشان متأخرش
هالة:ربنا معاكي
قبلت بتول والديها ثم نزلت الي سيارتها
اثناء قيادتها اعلن هاتفها اتصال من سيف
بتول:سيف ديما بيجي في وقته
بتول اجابت علي سيف
بتول: good morning my love(صباح الخير يا حبي)
سيف:good morning sweety what are you doing (صباح الخير حلوتي ماذا تفعلين)
بتول:i will go to my new work (سوف اذهب الي عملي الجديد)
سيف: take care for your self(خدي بالك من نفسك)
بتول:ok
بتول:ok Iam very afraid sevo(حسنا انا خائفة يا سيفو)
سيف:you are strong batol(انت قوية بتول)
بتول:wish for me luck (تمني لي الحظ)
سيف:good luck sweety(حظ جيد يا حلوتي)
بتول:thank you(شكرا لك)
سيف:كلمتك يا ستي اهو انجلش زي ما طلبتي
بتول:شكرا يا سيف انت عارف انا طلبت تكلمني انجلش مش عشان الشغل و كده بس عشان انا بعشق اللغة ديه و بعدين يا سيدي كده لازم تفصيلي اوضة عشان جيا اعيش معاك ههههههههه
سيف:انا عارف اوضة بس انا افضيلك الفيلة كلها
بتول:ربنا يخليك ليا يا سيفو انا هقفل عشان اعرف اكمل سواقة
سيف:اوك باي
بتول:باي
وصلت بتول الي مقر عملها
بتول:لو سمحتي هو فين اوضة المدير
موظفة الاستقبال:في (...)
بتول: شكرا
ذهبت بتول الي غرفة المدير طرقت ثم انطزرت حتي يأتيها صوت المدير
المدير:اتفضل
دخلت بتول
اسر بصدمة:انت
بتول بصدمة اكبر: انت و بعدين انت بتعمل ايه في اوضة المدير
اسر:و انت ايه الي جابك هنا
بتول:انا عشان وظيفة مهندسة الديكور بعدين انت بتعمل ايه هنا
اسر:انا المدير
تتوقعو ايه الي هيحصل بعد ما بتول عرفت ان اسر مديرها و اسر هيعمل ايه هيطردها و لا ايه (حسنا انا خائفة يا سيفو)
سيف:you are strong batol(انت قوية بتول)
بتول:wish for me luck (تمني لي الحظ)
سيف:good luck sweety(حظ جيد يا حلوتي)
بتول:thank you(شكرا لك)
سيف:كلمتك يا ستي اهو انجلش زي ما طلبتي
بتول:شكرا يا سيف انت عارف انا طلبت تكلمني انجلش مش عشان الشغل و كده بس عشان انا بعشق اللغة ديه و بعدين يا سيدي كده لازم تفصيلي اوضة عشان جيا اعيش معاك ههههههههه
سيف:انا عارف اوضة بس انا افضيلك الفيلة كلها
بتول:ربنا يخليك ليا يا سيفو انا هقفل عشان اعرف اكمل سواقة
سيف:اوك باي
بتول:باي
وصلت بتول الي مقر عملها
بتول:لو سمحتي هو فين اوضة المدير
موظفة الاستقبال:في (...)
بتول: شكرا
ذهبت بتول الي غرفة المدير طرقت ثم انطزرت حتي يأتيها صوت المدير
المدير:اتفضل
دخلت بتول
اسر بصدمة:انت
بتول بصدمة اكبر: انت و بعدين انت بتعمل ايه في اوضة المدير
اسر:و انت ايه الي جابك هنا
بتول:انا عشان وظيفة مهندسة الديكور بعدين انت بتعمل ايه هنا
اسر:انا المدير


تتوقعو ايه الي هيحصل بعد ما بتول عرفت ان اسر مديرها و اسر هيعمل ايه هيطردها و لا ايه

#####

جنــــون
10-23-2016, 12:48 AM
البارت الثالث


اسر:انا المدير
بتول بصدمة:نعم
اسر:كمان طرشة بقولك انا المدير
بتول خلاص انا ماشية بلاها شغل
اسر و قد لمعت في رأسه فكرة
اسر بسخرية:ايه خايفة مني
بتول:نعم اخاف منك انت ليه ان شاء الله
اسر بتحدي:اممم طب لو مش خايفة مني اشتغلي هنا
بتول بسخط:لا مش هشتغل هنا
اسر:يبقي خايفة مني
بتول بتحدي: لا مش خايفة منك و هشتغل هنا
اسر في نفسه:تمام اوي كده ده انا هوريكي ايام عشان تعرفي تزقيني ولا تعلي صوتك تاني عليا
بتول في نفسها:انا هوريك ايام هخليك تندم انك شغلتني من اصله
بتول:استاذ.....
اسر مقاطعا:استاذ اسر
بتول:اقدر ابدأ شغل من امتي
اسر بجد:من النهاردة و خلي السكرتيرة توريكي مكتبك
بتول:اوك عن اذنك
اسر:اتفضلي
بعد ان خرجت بتول من مكتب اسر
اسر:ده انا هخليها تشوف ايام عنب
دلف احمد الي مكتب اسر
احمد:انت بتكلم نفسك ليه
اسر:اصلي بشوف هعمل ايه مع البت بتول ديه
احمد:حرام عليك يا اسر بلاش تحطها في دماغك
اسر:هو انا لسه محطتهاش ده هحطها
اعلن هاتف اسر عن اتصال من اخته هدير
هدير:اسورة بقالك كتير مبتسألش عليا
اسر:انت عارفة الشغل يا دودو
هدير بسخرية:انت هتقولي ده انا اكتر واحدة عارفة الشغل و الnight club
اسر بحدة:انت عايزة ايه دلوقتي
هدير:قلت اسأل عليك بعدين ماما مش هادية عمالة تقول اسر فين اسر مجاش ليه و ابوكي اتأخر في السفر ليه
اسر:احنا مش هنخلص من الموضوع ده
هدير:علي فكرة انت المفروض تشوف امك ده انت حتي عايش معاها في نفس المكان يادوبك بتيجي الفجر و بعدين تروح شغلك بدري و انت مأثر في حقي انا و ماما و بابا
اسر:هدير انا اسف يا ستي ليكم عليا خروجة حلوة
هدير:بجد يا اسر
اسر:بجد يا عيون اسر انا هقفل بقي عشان عندي شغل
هدير:ماشي باي
بعد ان انتهي اسر من الحديث مع اخته
احمد:في ايه اسر
اسر:ماما يا سيدي مضايقة عشان مش بشوفها
احمد: طب و انت مش بتشوفها ليه
تنهد اسر ثم قال:عشان كل ما تشوفني تكلمني في موضوع الجواز و بعدين انا اتجوز لا و كمان اي حد يا ابني مفيش اي بنت تستاهلني
احمد:نفسي تبطل غرور يا اسر
اسر:قول الي تقولو سيبني بقي عشان هشوف هعمل ايه مع البت بتول
احمد: عارف مين صعبان عليا في الشركة ديه كلها
اسر بإستفهام: مين
احمد:بتول
اسر:ديه لسه هتشوف
احمد:ربنا معاها
اسر:صحيح كنت جاي ليه
احمد:عشان الورق ده لازم يتوقع
نتركهم و نذهب الي بطلتنا
ذهبت بتول مع السكرتيرة الي مكتبها و كان يوجد في المكتب
زميلين لها
بتول:السلام عليكم
رد خالد زميلها و نور زميلتها
خالد و نور:و عليكم السلام
بتول:انا بتول زميلتكم الجديدة
خالد:انا خالد و ديه خطبتي نور
بتول:تشرفنا
نور:الشرف لينا
بتول:هو الاستاذ ساهر المدير ده معاملته ازاي
خالد: قصدك اسر
بتول:what ever
نور:مغرور جدا و متكبر بشكل
بتول في نفسها:اممممم ده هيشوف ايام ده انا هكون عمله الاسود في الدنيا����
دلفت سكرتيرة اسر الي مكتب بتول
ماهي:بتول مستر اسر عايزك
بتول:اوك
ذهبت بتول الي مكتب اسر
بتول:نعم يا مستر ساهر
اسر بغضب:اسمي اسر
بتول بسخرية:what ever
اسر:بت انت متعصبنيش
بتول:هو انا كلمتك يا مستر
اسر بتحدي:خودي بقي التصاميم ديه و عايزها تبقي جاهزة علي اخر النهار
بتول:و انا الحق اخلص كل دول امتي ان شاء الله
اسر:مش شغلي و لا انت خايفة و مبتعرفيش تعملي حاجة
بتول بتحدي:هتلاقيهم خالصين علي اخر النهار زي ما اتفقنا عن اذنك
رحلت بتول من مكتب اسر
اسر في نفسه: مش هتعرف تعملهم بسرعة
دخلت مكتبها و هي في كامل غضبها
بتول بغضب:كل ديه تصاميم
نور:في ايه مالك يا بنتي
بتول: مستر زفت ده طالب مني اكتر من عشر تصاميم
نور:معلش استهدي بالله كده و ان شاء الله هتخلصيهم
بتول:لا اله الا الله
خالد:و احنا هنساعدك
بتول:شكرا اوي يا جماعة
نور و خالد:العفو انتي اختنا
عَملت بتول بجد فهي قد انتهت من العمل المكلفة به من مديرها المغرور
خرجت بتول و ذهبت الي مكتب مديرها
بتول:مستر ساهر انا خلصت التصاميم
اسر بعصبية:يا بنتي قولتلك اسمي اسر اسر ايه دي كلمة من ثلاث حروف يعني مش صعبة
بتول:what ever
اسر اخذ منها التصاميم و بدأ بالاطلاع عليها فأعجبته التصاميم للغاية فكانا جميلة بحق
اسر في نفسه:يا بنت الايه لحقتي تعملي كل ده بس و الله ما انا سايبك الا و انت قايلة حقي برقبتي
بتول:احم ايه رأي حضرتك في التصاميم
اسر بلا مبلاه:مش بطالة
كفت هذه الكلمات بإثارة غضب بطلتنا
بتول بعصبية:اوك عن اذنك عشان متأخرش علي البيت
ذهبت يتول دون ان تعكي اهمية لهذا الكائن المغرور
رجعت بتول الي منزلها
و قصت كل ما مرت به اثناء اليوم لوالدها و ايضا بخصوص اسر
مصطفي:ايه الي خلاكي تشتغلي معاه يا بنتي
بتول: هو الي اتحداني
مصطفي: بس مينفعش كل حاجة عند كده
بتول: متقلقش يا بابا عليا انا داخلة ارتاح عشان تعبت من الشغل
مصطفي: ماشي يا بتول
نذهب الي مكان اخر حيث يزين الشيطان اعمال الناس
اسر بعصبية: يقي حتت بت زي تتحداني
احمد: اهدي يا اسر
اسر:مش ههدي غير ما اعرفها شغلها
احمد:بس...... ايه ده اسر بص مين هناك مش ده عمر
عمر شاب في 26 من عمره شاب وسيم و يغار و يكره اسر
اقبل عمر عليهم
عمر:ازيكم يا شباب
احمد:الحمد الله
اسر:..........
عمر:ازيك يا اسر
اسر بمضض: تمام
عمر بسخرية:مالك يا اسورة
احمد بعفوية:اصل هو مدايق من البت بتول الي خبطته في المطعم و طلعت بتشتغل عنده و اتحداها بس هي كسبت التحدي
اسر لكز احمد في قدمه
عمر بتفكير:اممممم ايه رأيك يا اسر اراهنك انك لو خليت البنت تحبك و اتجوزتها احل عنك و مش هتشوفني تاني و لو هي محبتكش و لا اتجوزته تيجي تقول هنا في المايك بتاع المكان انك خسرت الرهان
اسر بغضب:نعم
عمر بسخرية:ايه خايف من الرهان عشان انت مش هتقدر تعمله و انا هكسبك
اسر بتحدي:انا موافق


#####

جنــــون
10-23-2016, 12:49 AM
البارت الرابع

اسر بتحدي:انا موافق
عمر: تمام اوي اودامك ثلاث شهور
اسر:ماشي يا عمر و انا موافق بس انت لو خسرت تحل عني و تيجي تقول هنا انك خسرت
عمر بتحدي:موافق
خرج كل من اسر و احمد خارج هذا المكان
احمد:ايه الي انت عملته ده
اسر:و هو انا الي اول ما سألني مالك قريت كل حاجة
احمد: غصبن عني
اسر:خلاص بقي اعتبر ان انا كمان غصبن عني
احمد:انا هقولك كلمتين ملهمش ثالث انت عندك اخت يلا عشان نمشي
اسر:يلا
ظل اسر يفكر طوال الليل غي هذا الرهان لكن كبريائه منعه من خسارة هذا الرهان
استيقظت بطلتنا صباحا اخذت حمامها ثم ارتدت هذا��


http://upload.rewity.com/upfiles/xNa88689.jpg

و ارتدت طرحة باللون الاحمر
ثم خرجت الي والديها
بتول:صباح الخير
مصطفي: صباح النور
هالة:صباح الخير يلا عشان تفطري
بتول:ماشي
انتهت بتول من فطورها مع والديها ثم رحلت الي عملها
في فيلا اسر
اسر:صباح الخير
الام ليلي:صباح النور
هدير: صباحو يا برنس
اسر:نقي ملافظك يا بت
ليلي:بس انتو الاثنين ايه الكلام ده واحدة تقول صباحو يا برنس و التاني يقول نقي ملافظك يا بت ايه ده
انفجر اسر و هدير من الضحك
ليلي:طب انا قلت ايه يضحك دلوقتي الله
اسر:ولا حاجة يا ست الكل
ليلي:امتي يا اسر اشوفك و انت متجوز و اشيل عيالك
اسر بخبث:قريب جدا يا ست الكل
ليلي بفرح:بجد
اسر:ان شاء الله صحيح اومال فين بابا
ليلي بحزن:جاي بعد شهر
اسر:ماشي
ذهب اسر الي عمله
نذهب الي بطلتنا
كانت تركن سيارتها
اعلن هاتفها عن اتصال من ابن عمتها و اخيها سيف
في هذا الوقت وصل اسر و نظر الي بتول في اهتمام
بتول:hello sevo I miss you so much (اهلا سيفو لقد افتقدك كثيرا)
سيف:hello tola I miss you to (اهلا تولا انا ايضا افتقدك)
نزلت بتول من السيارة و تكلم و نزل اسر يتيعها خفية
بتول: what are you doing now(ماذا تفعل الان )
سيف:iam call you and will go to bed to sleep (بكلمك و هدخل انام)
بتول:emmmm time diffrance (امممممم فرق التوقيت)
سيف:when will you can travell here (متي تسطيعي ان تسافري هنا)
بتول:one month and I will be with you and you will return back with me to Egypt(شهر واحد و سوف اكون معك و انت سوف تعود معي الي مصر)
سيف و لقد لمعت في رأسه فكرة
سيف:ok sweety good by(حسنا حلوتي مع السلامة)
بتول:good by
ذهبت بتول الي مكتبها بينما ظل اسر يحدث نفسه
اسر في نفسه:يا تري كانت بتكلم مين و ليه كانت بتتكلم انجلش
دلف اسر الي مكتبه
اسر لماهي:هاتيلي البشمهندسة بتول
ماهي:حاضر يا فندم
دخلت بتول الي مكتب اسر
بتول:افندم
اسر بنبرة لم تعتدها بتول:اتفضلي اقعدي
بتول تنحت و قالت:نعم
اسر بضحكة خفيفة:مالك يا بنتي في ايه بقولك اقعدي
قعدت بتول بتوتر
يتول:اوعي يكون مقلب
اسر بضحك:هههههه متخافيش
بتول:مستر اسر انت سخن
اسر:لا بُصي يا بتول ايه رأيك نكون اصحاب بدل ما نكون اعداء
بتول:و الله انت شكلك سخن و بتخرف
اسر:ده احسن بكتير من ان نكون اعداء
بتول بتفكير:موافقة بس بشرط
اسر في نفسه:كمان هتتشرطي بس ملحوقة كله عشان اكسب الرهان
اسر:ايه هو
بتول:انك متشتمش و لا تزعق لحد من غير ما تتفاهم معاه
اسر علي مضض:موافق
مدت بتول يدها لتصافح اسر
بتول:friends
مد يده اسر لها
اسر:friends
احست بتول برعشة في جسدها
ثم سحبت يدها سريعا
اسر: بتول في سفرية لي شارم الشيخ عشان المشروع الجديد
بتول: هشوف اهلي و هرد عليك
اسر:لا انت المفروض تيجي
بتول:ان شاء عن اذن حضرتك يا مستر جاسر
اسر مقاطعا:قلتلك اسر اسر
بتول:سوري يا مستر اسر
اسر:قوليلي اسر
بتول:اوك عن اذن حضرتك
قال اسر في نفسه:اول حتة في الخطة نجحت
عادت بتول الي منزلها
بتول:ماما بابا انا عندي سفرية تبع الشغل لشارم الشيخ هقعد اسبوع
هالة:لا مفيش سفر
مصطفي:تعالي يا بتول جوة هقولك علي حاجة
بتول:حاضر يا بابا
ذهبت بتول مع ابيها
بتول: نعم يا بابا
مصطفي: انت متؤكدة انك عايزة تسافري
بتول:اه يا بابا حتي المدير طلع كويس
مصطفي:ازاي يعني
قصت بتول علي والدها محادثتها هي و اسر
مصطفي: خلاص يا بتول انا موافق و واثق فيكي
بتول:عمر ما الثقة هتتهد يا بابا
مصطفي:انا بقي هقنع امك
قفزت بتول فرحة الي احضان والدها
اقنع والد بتول امها و جاء يوم السفر


ايه رأيكم في البارت

جنــــون
10-23-2016, 12:49 AM
البارت الخامس


جاؤ يوم السفر كانت بتول ترتدي هذا��

http://upload.rewity.com/upfiles/Aks90785.jpg

و كانت ترتدي طرحة بلون لبني
و كانت ترتدي هذه النظارة��



http://upload.rewity.com/upfiles/caC90997.jpg

انبهر اسر بجاملها و لكنه نفض هذه الفكرة لانه يعمل علي شىء و حيد و هو الربح بالرهان
بتول بإبتسامة عذبة:صباح الخير
اسر بإبتسامة:صباح النور
بتول:يلا عشان نلحق الطيارة
اسر:تمام يلا
في سيارة اسر اعلن هاتف بتول عن اتصالي سيف
اجابت بتول فورا بفرح و لهفة
بتول:sevo I miss you so much(سيفو انا افتقدتك كثيرا)
سيف:me to sweety i will make surrprise to you(و انا ايضا حلوتي انا هعمل مفاجئة ليكي)
بتول:surrprise please tell me sevo(مفاجئة ارجول قولها يا سيفو)
سيف:no no no sweety what are you doing now(لا لا لا حلوتي ماذا تفعلين الان)
بتول:I will travell to Sharm el Sheikh with the stuff of my work (انا هسافر شارم الشيخ مع فريق العمل تبع شغلي)
سيف و لقد لمعت في باله فكره
سيف:good luck sweety (حظ جيد حلوتي)
بتول:thank you sevo good bye(شكرا لك سيفو مع السلامة)
سيف:good bye (مع السلامة)
اغلقت بتول مع سيف و اسر ينظر لها في دهشة
اسر:امممممم انتي كنت بتتكلمي انجلش ليه
بتول:عشان كنت بكلم ابن عمتي و هو عايش و من هو عنده خمس سنين في امريكا و انا بحب اتواصل معاه انجلش
اسر:اها
وصل اسر و بتول الي المطار
اوشكت الطائرة علي الاقلاع
اسر:بتخافي من الطيارة
بتول:لا عشان سافرت كتير
اسر:سافرتي فين
بتول:امريكا
اسر: اها
طارت الطائرة
نامت بتول بينما ظل اسر يفكر
اسر في نفسه:شبه الملايكة و انت نايمة ايه الي بقوله ده اهم حاجة دلوقتي الرهان و بس و لازم اكسب الي ما يتسمي عمر ده
وصلت الطائرة الي اراضي شارم الشيخ
اسر بنبرة هادئة:بتول اصحي يلا عشان وصلنا
بتول:يووووه يا ماما سيبيني نايمة شوية
اسر محاولا كتم ضحكته:بتول انا اسر
قامت بتول منتفضة:اسر اسر انت هنا ليه
هنا انفجر اسر ضاحكا:ههههههه احنا في الطيارة ههههههه و وصلنا شارم
احمرت وجنتي بتول بينما ظل اسر يضحك
ذهب كلا من اسر و بتول الي الفندق
اسر:بتول ده مفتاح الاوضة بتاعتك و النهاردة هيبقي راحة و من بكرة هنبدأ الشغل تمام
بتول:تمام
ذهبت بتول الي غُرفتها حتي تستريح
نامت نوم عميق و استيقظت علي الساعة الرابعة عصرا
بتول:يااااه انا نمت كل ده انا دلوقتي هعمل ايه الزهق ده
قامت بتول صلت صلاتها ثم فكرت
بتول:انا هنزل اتمشي شوية علي البحر و كمان هقضيها صور عشان اغيظ البت ندي
ارتدت بتول هذا

http://upload.rewity.com/upfiles/lg991622.jpg

و ارتدت طرحة بلون الفستان
نزلت بتول الي الاسفل و ظلت تمشي علي البحر و يتطاير فستانها كانت اشبه بملاك يمشي علي الارض
شاهدها اسر من شرفة غُرفته
اسر:اوبا ايه ده دي حلوة انا هنزل اشوفها بتعمل ايه
ذهب اسر الي بتول
اسر:احم احم بتول ممكن اتمشي معاكي
بتول بإبتسامة سحرت اسر:اتفضل
اسر في نفسه إبتسامتها حلوة اوي
هو ممكن اكون حبيتها لا لا ايه الي انا بقوله ده اهم حاجة الرهان حتي لو حبيتها هكون كسبت الرهان و كسبتها
افاقه من سراحانه صوت بتول
بتول:احم احم اسر
اسر: نعم
بتول:انا هروح الفندق ماشي
اسر: ماشي
ذهبت بتول الي الفندق فرحة بقضائها بعض الوقت مع اسر نعم لانها معجبة به
مر يومين دون ان يذكر فيه شىء
اتت سكرتيرة اسر اليه في موقع العمل
ماهي: مستر اسر في بكرة حفلة معمة جدا في المنتجع معزوم عليها كل رجال الاعمال المهمين و اكفأ المهندسين عندهم
اسر:تمام يا ماهي
ذهب اسر الي بتول وجدها تعمل بكل نشاط و لم تنتبه اليه بينما ظل يتأملها
اسر في نفسه:انا كده شكلي وقعت بس برده الرهان اهم كده كده هكون كسبت مرتين مرة الرهان و المرة التانية اني كسبت حبيبتي
افاق اسر علي سرحانه
اسر:بتول
بتول:نعم
اسر:في حفلة بكرة تبع الشغل لازم تيجي
بتول:تمام
ذهبت بتول لإكمال عملها
جاء اليوم الموعود نعم انه يوم الحفلة حدثت مفاجئة لم يتوقعها احد
بتول ارتدت هذا��



http://upload.rewity.com/upfiles/f1k91623.jpg

مع بدي كارينا بكم لون الفستان و طرحة لون الفستان و فيها silver
ذهبت بتول الي الحفلة بينما ظل اسر ينظر اليها نظرات اخجلتها
اسر:بتول انتي حلوة اوي
بتول بإحراج:شكرا
وقفت بتول حينما سمعت صوت تعرفه جيدا
:تولا وحشتيني
التفت بتول الي صوت ثم جرت اليه و ضمته جامد
بتول:سيف وحشتني اوي اوي اوي
جاء اسر و الشر يتطاير من عينه و........




ايه رأيكم

جنــــون
10-23-2016, 12:49 AM
البارت السادس


جاء اسر و الشر يتطاير من عينه
اسر بعصبية و بصوت عالي:و انتي كنتيعاملة فيها محترمة
بتول بعصبية:انا محدش يغلط فيا و في تربيتي انت مين عشان تغلط فيا و بعدين يا استاذ يا محترم ده سيف ابن عمتي
اسر بصدمة لكنه يود ان يصبح عليه خطأ:و في بردو واحدة محترمة تحضن ابن عمتها كده
بتول:بزعيق ده اخويا في الرضاعة يلا يا سيف مش هضيع وقتي اكتر من كده و بلهجة سخرية صحيح يا استاذ اسر انا هستقيل عشان ينفعش واحدة مش محترمة زيي تشتغل معاك يلا يا سيف
ذهب كلا من سيف و بتول بينما ظل اسر واقف في صدمته
سيف:مين ده يا بتول
بتول بدموع:ده مدير الشركة الي بشتغل فيها
سيف:طب و ايه الي يخليه يزعقلك كده
بتول بدموع:معرفش يا سيف معرفش
سيف:بتول انت بتعيطي ليه
بتول:عشان هاني اودام الناس كده و يقولي مش محترمة
اخذ سيف بتول في حضنه
سيف:اهدي يا تولا بقي
بتول:صحيح ياه اتعلمت عربي ازاي كده
سيف:انا كنت بتعلم هناك و كنت بكلمك انجلش عشان انتي بتحبي الانجلش
بتول:اها صحيح انت جيت هنا ازاي
سيف بضحك:بالطيارة اكيد
بتول:مش قصدي قصدي جيت علي هنا ليه مش قلتلي شهر و جاي و كمان جيت علي هنا ليه مش عي القاهرة
سيف ممازحا بتول:يعني عايزاني ارجع تاني
بتول:لا طبعا
سيف:بصي يا ستي انا كان عندي مؤتمر هنا و انت بالصدفة جيتي هنا فحبيت اعملهالك مفاجئة
بتول:اه طب يلا عشان الحق اجيب الشنط عشان نرجع القاهرة صحيح يا سيف مش عايزة حد من اهلي يعرف المشكلة اوك و هقولهم انا جيت عشان خلصت الشغل بدري
سيف:تمام يا بتول
نعود الي بطلنا اسر
اسر بصدمة:اخوها في الرضاعة ده انا كده عقدتها اكتر ما هي معقودة
احمد:هتعمل ايه يا بطل
اسر:مستحيل اخسر الرهان
احمد:انت كل همك الرهان
اسر:لا انا كمان بحبها
احمد:قصدك بتحب نفسك
اسر:لا والله انا بحبها
احمد:متنساش انك بتحب نفسك اكتر
هنا ترك احمد اسر وحده بينما دار حوار بين اسر و نفسه
اسر:احمد ممكن يكون معاه حق
نفسه:لا احمد اكيد معاااه حق
اسر:بس انا برده هعمل الرهان
نذهب الي بتول
بتول:سيفو وصلنا يلا بقي نطلع ماما و بابا هيفرحو جدا لما يلاقوك
سيف:يلا يا تولا
صعد كل من سيف و بتول الي الاعلي
بتول دقت علي الباب
فتح ابو بتول
مصطفي باستغراب:بتول ايه الي جابك دلوقتي يا بتول
بتول:ايه يا حاج مش عايزني اجي ولا ايه و بعدين معايا مفاجئة
خرج سيف من خلف بتول و احتضن عمه
سيف:وحشني يا خالو اوي
مصطفي بفرحة:و انت اكتر يا سيفو
هالة:سيف و حشتني اوي يا سيف
سيف:و انت اكتريا طنط
هالة و مصطفي:رجعتي ليه يا بتول
بتول:خلصت شغل و قابلت سيف هناك عشان كان عنده مؤتمر
مصطفي:طب خشو يا ولاد ارتاحو من السفر
بتول و سيف:اوك
في اليوم التالي استيقظت بتول اخذت حمامها و صلت صلاتها
رن جرس الباب و كانت الصدمة نعم انه اسر
اسر كان يحمل باقة ورد و علبة شوكولاه من الكريستال
بتول بصدمة:خير
اسر:انا اسف جدا
بتول بسخط:لا اسفك مش مقبول
اسر:طب مش هدخليني
بتول بضيق:اتفضل
دلف اسر الي الداخل
اسر:السلام عليكم يا عمي
مصطفي باستغراب:نعم اتفضل يا ابني
اسر:انا يشرفني اطلب ايد بنت حضرتك بتول


ايه رأيكم في البارت

جنــــون
10-23-2016, 12:49 AM
البارت السابع


اسر:انا يشرفني اطلب ايد بنت حضرتك بتول
وقع هذا علي بتول مثل الماء البارد
مصطفي بإستغراب: بس انت تعرفها منين
اسر: احم احم انا مدير بتول
مصطفي: اه بتاع الخناقة
اسر بحرج:اه بس انا و الله بحب بتول
انحرجت بتول للغاية و ذهبت الي غرفتها سعيدة لكنها لا تعلم ما في نفس هذا الانسان
ضحك اسر علي منظر بتول
مصطفي: طب عرفني بيك
اسر:انا اسر سالم حسين صاحب مجموعة شركات الحسين عندي 26 سنة
مصطفي بتفكير:طب هشوف رأي بتول
ذهب مصطفي الي بتول
مصطفي:ايه رأيك يا بتول
بتول بكسوف:الي تشوفه يا بابا
مصطفي:مش انا الي اشوف يا اه يا لا
بتول:موافقة
مصطفي:خلاص يبقي علي بركة الله
ذهب مصطفي ليخبر اسر بموافقة بتول
مصطفي: بتول موافقة
اسر بفرحة:تمام يا عمي تسمحلي اجيب اهلي يوم الخميس الي هو بعد بكرة
مصطفي: تمام
ذهب اسر و كان فرحا لاقترابه من هدفه
بينما بتول سعيدة للغاية لحصولها علي حب عمرها
اتت ام بتول بفرحة و زغاريت الام المصرية
هالة:لولولولولولي مبروك يا تولا
فى هذا الوقت دلف سيف الي شقة خاله
سيف:في ايه ما تفراحوني معاكم
هالة: بتول جالها عريس و موافقة عليه
سيف:مبروك يا تولا
و قام بإحتضانها
ذهبت هالة لتحضر ليوم الخميس
بينما تكلم سيف مع بتول
سيف: مين العريس يا تولا
بتول:اسر
سيف بغضب:نعم اسر قصدك اسر مديرك
بتول: اهدي يا سيف بس انا بحب اسر
سيف: بس ........
قاطعته بتول:خلاص بقي يا سيفو
سيف مستسلم:خلاص
بتول:صحيح يا سيف رامي اخباره ايه
ستوووووووب✋
رامي صديق سيف المقرب و صديق سيف و بتول منذ الطفولة سافر مع سيف امريكا ثم سافر الي ايطاليا حتي يدير اعمال ابيه هو شاب وسيم للغاية فعينه خضراء مثل العشب و ابيض و شعره بني و كثيف
باك��
ملحوظة يا جماعة رامي ليه دور مهم جدا في القصة بس نسيت اكتبه مع تعريف الشخصيات
نرجع تاني للقصة
سيف:كويس وحشني اوي بس هو سافر ايطالية و كان بيجيلي كل فين و فين
بتول:هو مش ناوي ينزل مصر بقالي كتير مشوفتهوش
سيف:هكلمه و اعرف
نذهب الي بطلنا اسر
اسر:ماما بابا عايزكم في موضوع مهم
ليلي و سالم:خير يا اسر
اسر:انا قررت اتجوز
ليلي:بفرحة بجد طب هي مين
اسر:اسمها بتول مهندسة ديكور عندنا في الشركة
ليلي: هنروحلهم امتي
اسر:بعد بكرة ان شاء الله
سالم:الف مبروك يا اسر
اسر: الله يبارك في حضرتك
جاء اليوم الموعود كانت ندي طوال اليوم مع بتول بينما سيف كان ينظر لندي نظرات حب لم يلحظها احد حتي ندي لكن لاحظت تلك النظرات بتول
ارتدت بتول هذا��

http://upload.rewity.com/upfiles/Nhv93249.bmp

و ارتدت طرحة بلون الفستان وضعت القليل من مساحيق التجميل لانها جميلة للغاية
جاء اسر و عائلته الي بيت بتول
ذهبت بتول لتقدم لهم العصير
بينما ظل اسر ينظر اليها و يتأملها
ليلي: ما شاء الله قمر يا بتول تعالي اقعدي جمبي يا حبيبتي
ذهبت بتول اليها بحرج و جلست بجانبها
سالم:انا يشرفني يا استاذ مصطفي اني اطلب ايد بنت حضرتك لابني اسر
مصطفي:موافقين
اسر: عمي ممكن اطلب طلب
مصطفي: اتفضل
اسر:ممكن نعمل مع الخطوبة كتب الكتاب و نعملهم بعد اسبوعين
مصطفي: انا معنديش مشاكل بس ناخد رأي العروسة
بتول بصوت يكاد ان يكون مسموع:موافقة
هنا تعالت زغاريط كلا من ليلي و هالة
انتهي اليوم بخير و حددو معاد الخطوبة و كتب الكتاب
تمر الايام و تحضر بتول مع والدتها لعقد قرانها
في احد الايام
بتول: بابا انا زهقانة ممكن انزل اتمشي شوية تحت
مصطفي: ماشي متتاخريش
نزلت بتول و كانت ترتدي هذا��



http://upload.rewity.com/upfiles/DmD93249.jpg

و كانت مرتدية نظارة الشمس المرفقة مع الطقم ارتدت طرحة بالون الابيض و ارتدت هذه الheadphone ��


http://upload.rewity.com/upfiles/wa193249.jpg

نزلت للتمشية و وجدت من يمسك يدها كادت ان تصفعه لكن وجدته اسر
اسر:يا صباح الجمال
بتول بكسوف:صباح الخير
هنا اتي عليهم شاب شديد الوسامة الشاب:بتول ازيك
بتول تجهل هوية الشخص:نعم قصدك انا
الشاب بمرح عرفت منه هوية الشاب:اومال امي يا تيلا
و قالت بفرحة: رامي
اسر كان يود الفتك بهذا الشاب ........


####

جنــــون
10-23-2016, 12:50 AM
البارت الثامن

الشاب بمرح عرفت منه هوية الشاب:اومال امي يا تيلا
و قالت بفرحة: رامي
اسر كان يود الفتك بهذا الشاب
بتول:يخرب بيتك معرفتكش غير من تيلا انت الوحيد الي بتوقلهالي
كله بيقولي تولا
اسر بغضب: احم احم مش تعرفينا يا بتول
بتول:ده رامي صديق الطفولة سافر هو مع سيف امريكا بعد كده راح ايطاليا ده بقي يا رامي اسر هنتخطب بعد يومين
رامي بضيق:تشرفنا
اسر بضيق:الشرف ليا
بتول:بص بقي يا روميو انت طبعا معزوم اساسي في الخطوبة
رامي بضيق:اكيد طبعا هستأذن انا بقي عشان تعبان من السفر
بتول:اوك يا روميو لما ماما تعرف انك جيت هتعزمك علي الغدة عندنا النهاردة شور هتيجي مش بنقبل اعذار
رامي:اكيد طبعا عن اذنكم
كان اسر يشتعل غضبا من هذا الرامي الذي يكلم حبيبته امامه
رحل رامي و بقي كل من اسر الغاضب و بتول الفرحة بقدوم صديق طفولتها
اسر بغضب:ممكن اعرف ايه ده
بتول بإستفهام: مش فاهمة قصدك ايه
مسك اسر ذراع بتول بقوة مما جعلها تتاوي بشدة
اسر بحدة:الي انت كنتي واقفة معاه ده ايه ده
بتول بتألم:اه سيب ايدي يا اسر
شد اسر علي يد بتول مما جعلها تدمع
اسر ادرك انا اوجعها
اسر بتأسف:انا اسف بس غرت منه
بتول: بس مكانش ينفع تمسكني جامد اوي كده
اسر:خلاص بقي قلبك ابيض
بتول:ماشي انا هطلع عشان اتأخرت
اسر:يعني مسامحاني
بتول بإباسامة عذبة:مسمحاك يا اسر
صعدت بتول لاعلي
بتول:ماما مش هتصدقي مين جيه هالة:مين
بتول: رامي
هالة بفرحة: بجد
بتول: اه والله
هالة:انا هعزمه علي الغدة
بتول:ما انا عزمته
هالة:طب كلمي اسر خطيبك و اعزميه هو كمان
بتول: ماشي
هاتفت بتول اسر
بتول:الو
اسر:الو مين معايا
بتول: انا يا اسر
اسر:علي اساس كده عرفت
بتول:بتول يا اخرة صبرى
اسر بضحك:هههههه لحقت اوحشك
احمرت بتول خجلا:انت معزوم علي الغدة انهاردة عندنا
اسر:قشطة انا راشق
بتول:ماشي يا برنس
اسر:هو انا خاطب سواق توك توك
بتول:بتقول حاجة يا كابتن
اسر:لا يا زعيم
انتهت المكالمة بين بتول و اسر بمرح نعم بتول كسرت غرور اسر لكن هل سيستمر هذا كثيرا
حان معاد الغداء و كانت ترتدي بتول هذا
��

hhttp://upload.rewity.com/upfiles/lhE94337.jpg

و كانت ترتدي بدي كارينا بكم ابيض اللون و قامت بإرتداء طرحة بيضاء اللون
اتي اسر و سيف و قامو بإنطزار رامي
بتول: اووووف رامي اتأخر اوي
سيف:هقتله يجي بقي و ما يقوليش
اتي رامي و رن علي الباب قامت بتول لتفتح
دلف رامي الي الداخل و هو يضحك بهسترية
بتول: انت يا عم بتضحك علي ايه
رامي يضحك:ناديلي حد كبير يا شاطرة
سيف:هههههههههه و انت كمان قولتلها كده
رامي بضحك:يخرب بيتك ايه الي انتي عاملاه ده
بتول:و الله لاعورك يااااااه انت و هو
اسر كاد ان يجن من رامي
احضر رامي من خلف ظهره كيس
رامي:خدي يا حجة علي الله يتمر
كان الكيس ملئ بالشوكلاه و المصاصات و المارشميله
قفزت بتول فرحة
رامي:طفلة اقسم بالله
بتول:ياااااه لسه فاكر الانواع الي بحبها
رامي: اكيد
اسر بضيق: بتول بقولك ممكن ندخل البلكونة
بتول:اوك
دخل كل من اسر و بتول
اسر: ممكن افهم ازاي تتكلمي معاه كده
بتول:رامي زي اخويا بالظبط
اسر:بتول اسمعي بس
هنا قاطعهم صوت هالة
هالة:يلا يا ولاد الاكل جهز
ذهبو لتناول الغداء
بتول:صحيح يا رومي لارس فين
رامي:بتول بطلي الش علي اسمي احسن انا مش عارف انت بتول ولا بالعرض
سيف:هههههههه الجبهة طارت علي فكرة
بتول:ها ها ها سخيف يا سيف
رامي:لارس فوق مجبتهوش عشان عارف ان طنط مش بتحبو
اسر متسائل:صحيح مين لارس ده
بتول:كلبي انا و رامي و سيف كنا بنربيه من و هو كلب بيبي
اسر:اه
انتهي اليوم و جاء معاد الخطوبة
كانت بتول ترتدي هذا��


http://upload.rewity.com/upfiles/PsL94315.jpg



و ارتدت بدي كارينا بكم بالون الروز و طرحة مزيج من الوان الفستان و وضعت القليل من مساحيق التجميل فكانت مثل الملائكة
نزلت الي سيارة اسر حتي يصطحبها الي القاعة
اسر بهيام:انتي قمر
كان رامي متضايق للغاية نعم لانه يحب بتول من الطفولة
تم كتب الكتاب و الان بتول زوجته و لكنها لا تعرف نيته تجاهها اينعم انه يحبها لكن همه الاول و الاخير هو الرهان
جاء موعد رقصة سلو
اسر:اخيرا بقيتي مراتي
احمرت بتول خجلا
اسر:هتفضلي مكسوفة كده لامتي و بعدين انا زي جوزك يعني
بتول بصوت يكاد ان يكون مسموع:مبروك
اسر:انا بحبك
بتول:و انا كمان
اسر:انتي كمان ايه
بتول:بحبك
احتضن اسر بتول وسط تصفيق الحاضرين بينما هي احمرت خجلا
ظلت الحفلة بأجواء ممتعة مغازلة اسر لبتول و نظرات سيف لندي و ضيق رامي و فرح كلا من هالة و ليلي و اشفاق احمد علي بتول لانهة ضحية هذا الرهان السخيف
انتهت الحفلة
و مر اسبوع دون ان يذكر فيه شىء
اتصل اسر ببتول
اسر:تولا بقولك عايز اقابلك
بتول:شور مستنياك
ارتدت بتول هذا��



http://upload.rewity.com/upfiles/3XE94337.jpg



كان شعر بتول مفرود عل ظهرها و كانت تبحث عن الطرحة
في هذا الوقت جاء اسر الي منزل بتول
بتول بصوت عالي:اسيفو شفت الطرحة مش لاقياها و خايفة اتأخر
علي اسر
خرجت بتول حيث يجلس اسر دون الطرحة بشعرها المفرود لكنها لم تعلم ان اسر موجود
بتول:سيف شوفت الطرحة
سيف محاولا كتم ضحكته:لا مشوفتهاش
هنا اسر الذي سرح في جمال بتول لوهلة تكلم
اسر محاولا كتم ضحكته:هي ديه الطرحة
اخذت بتول الطرحة من يده و هي غير منتبهة
بتول: اه هي يا اسر شكرا
انتبهت بتول انه اسر
بتول بخضة:اسر
جرت بتول الي الغرفة بينما انفجر كلا من اسر و سيف في الضحك ارتدت بتول الطرحة و خرجت لهم
بتول بإحراج يلا يا اسر
اسر بضحك: يلا
ذهبو الي كافيه
اسر:بتول انا مسافر لندن اسبوع و راجع


####

جنــــون
10-23-2016, 12:50 AM
البارت التاسع

اسر:بتول انا مسافر اسبوع لندن
بتول بحزن:طب و فرحنا الي بعد اسبوعين
اسر:هو اسبوع واحد بس يا بتول
بتول:اوك
سافر اسر و مر يومين كان اسر يهاتفها يوميا مرة صباحا و اخري مسائا
كانت بتول حزينة للغاية
رآها كلا من رامي و سيف
سيف:تولا ايه رأيك نخرج
بتول بحزن:لا مش هخرج طول ما اسر مش هنا
رامي بضيق:لا بقي انتي المفروض تخرجي و بعدين في مفاجئة
اخذت بتول تفكر في الموضوع و كيف لها ان تستمتع و زوجها و حبيبها غرقان في العمل
بتول:لا برده
سيف:طب كلمي استأذني اسر
نذهب الي لندن
انتهي اسر من عمله و قرر ان يذهب الي النادي الليلي لكن دار هذا الحوار بين قلبه و عقله
قلبه:هتقدر تروح مكان زي ده و انت و بتحب بتول و افرض عرفت
عقله:اسكت بس بيحبها ايه ده كله عشان الرهان و بعدين انت اقنعت نفسك بوهم انك بتحبها
قلبه:لا فعلا انا بحبها
العقل:لا وهم و بعدين روح يا اسر متع نفسك
للاسف استمع اسر الي كلام عقله
ذهب اسر الي النادي الليلي
و ظل يشرب ما حرمه الله
حتي جائت فتاه شقراء بعيون خضراء تلبس ما يكشف اكثر ما يستر كانت ترتدي فستان قصير للغاية يكاد ان يصل الي الفخذين لونه احمر نار عاري الكتفين مزود بفتحة ظهر و فتحة ظهر و ضيق للغاية و كانت تترك لشعرها الاشقر العنان و كانت ترتدي جزمة حمراء كعبها عالي
ذهبت هذه الفتاه و ظلت تتمايل في مشيتها حتي تجذب انتباه اسر لها
بصو الكلام هيبقي طبعا بالانجلش بس انا هكتبه عربي
الفتاه:هاي اسمك ايه
اسر بتفحصها:اسمي اسر و انتي اسمك ايه
الفتاه:وااااااو اسمم تحفة انا كلارا
اسر:اسم حلو
كلارا بتغنج:تعالي نرقص
ذهب اسر معها و ظله يرقصو ثم شربه الي سكرو
ذهبو خارج النادي الليلي و و ذهبت مع اسر هم يعصون الله و لا يخافون العقاب
ظلت بتول تتصل باسر كثيرا
شاهد اسر اتصالتها
اسر بسكر:هي عايزة ايه ديه كمان
كلارا:مين
اسر:ولا حد
ظل اسر يكنسل اتصالتها حتي اغلق هاتفه
بتول بقلق:غريبة مش بيرد
سيف:تلاقيه في شغل و لا حاجة يلا بقي يا بتول
بتول انصاعت لاوامر سيف و رامي و ذهبت معهم فعي تشعر بالملل كثيرا و ايضا تضايقت من اسر كثيرا لانه تجاهلهة
ماذا لو علمتي يا بتول ماذا يحدث خلف ظهرك لكنتي رفضتي هذه الزيجة رفضا قاطعا
ارتدت بتول هذا��

http://upload.rewity.com/upfiles/NCs96008.png

و كانت ترتدي هذه الطرحة��



http://upload.rewity.com/upfiles/K3C96008.jpg

و ارتدت هذه النظارة��


http://upload.rewity.com/upfiles/70v96008.jpg

فكانت جميلة للغاية
ذهبت مع سيف و رامي
بتول:ايه بقي المفاجئة يا جماعة
رامي و سيف: رايحين Dream park
بتول بفرحة: بجد
رامي:اه والله
بتول:ده احنا هنقضيها سيلفي
ضحك كلا من رامي و سيف علي طفولتها
وصله و قطعو اللتذاكر و دخلو
لعبه كثيرا و تصوره كثيرا و كان هناك صورة جميلة للغاية جمعت كلا من سيف و رامي و بتول
قامت بتول برفعها علي حسابها الخاص بالinstgram
و كان هذا يوم جميل للغاي

#####

جنــــون
10-23-2016, 12:50 AM
البارت العاشر


عادو الي المنزل
في صباح يوم جديد
استيقظ اسر من نومه وجد جانبه تلك الفتاه الشقراء المسماه بكلارا
اسر في نفسه:ايه الي عملته ده طب و بتول لا بس بتول مجرد رهان
هذا ما كان يقنع اسر به نفسه و لكنه يحبها اعترف فترة ثم انكر هذا الان
قام اسر من الفراش و ارتدي ملابسه و ذهب الي الفندق
صعد الي غرفته اخذ حماما
و اخذ يتصفح جواله وجد اكثر من عشرين مكالمة من بتول
ثم فتح حسابه علي الانستجرام
قال اسر:ياااااااه كل ده و معنديش بتول علي الانستجرام قام بالبحث علي بتول و قام بعمل لهاfollow
اخذ يتفحح صور بتول حتي جذبت انتباه اسر صورة بتول و سيف و رامي و كانت كاتبة اسفل الصورة kan youm gamed t7n with my two bro
جن جنون اسر فكيف لها ان تخرج دوز علمه و ايضا ان تاخذ صور مع هذا اللعين رامي
(والله ما في حد لعين الا انت يا اسر الزفت هههههههههه����)
اتصل اسر ببتول
اسر بعصبية:بقي انا يا هانم مسافر و الاقي بتتسرمحي امبارح و كمان من غير علمي
(طب ما انت كنت بتتسرمح مع كلارا خلينا ساكتين احسن��)
بتول بهدوء:انا اتصلت بيك اكتر من عشرين مرة و مردتش
اسر قد بدأ بالهدوء:طب ليه روحتي كنتي المفروض متروحيش
بتول بأسف:انا اسفة يا اسر
اسر:اممممم
بتول:خلاص بقي يا اسورتي صحيح انت مكنتش بترد عليا ليه
اسر بلجلجة:انا...... انا ..... اصل كان عندي اجتماع
بتول: اوك يا حبيبي
مرت الايام حتي جاء يوم العرس
كانت بتول ترتدي هذا الفستان��


http://upload.rewity.com/upfiles/tIV96417.jpg

و وضعت القليل من مساحيق التجميل و كانت فاتنة للغاية
قبل نزولها الي القاعة
ندي:بتول انا و طنط هالة هننزل نتمم علي التجهيزات تحت
بتول:ماشي
بقيت بتول بمفردها و بينما دلف شخص الي غرفتها
بتول:افندم حضرتك جاي ليه
الشخص:جاي احذرك
بتول:من ايه
تذكر هذا الشخص ما حدث من يومين
فلاش باك من يومين
اسر:اتفضل يا عمر دعوة الفرح
عمر بغضب حاول ان يداريه:الف مبروك بس انت صحيح كسبت الرهان بس اكيد مكسبتش حاجة تاني و هتعيش تعيس معاها
اسر محاولا استفزاز عمر:لا كسبت حبيبتي لاني بحبها جدا
عمر بخبث:مبروك انا هعمل دلوقتي شروط الرهان
باك
الشخص:انا عمر صاحب اسر
بتول بإستفهام:ماشي تشرفنا بس تحزرني من ايه
قص عمر علي بتول الرهان بأكمله
بينما ظلت بتول في حالة صدمة
بتول بصدمة:اكيد بتهظر و ايه يثبتلي كلامك
قام عمر بإحضار مسجل صوتي مان يسجله بينه و بين اسر حينما تراهنه
بكت بتول كثيرا في عز بكائها قالت:انت جاي تقولي دلوقتي ليه حرام عليكم
خرج عمر من الغرفة يبتسم بشر
دخلت والدي بتول و معهم ندي و وجدوها تبكي بحرقة
فزعو عليها
هالة:مالك يا بنتي بتعيطي ليه
بتول بعياط: مش عايزة اتجوز
مصطفي ضحك لانه ظن انها تبكي علي فراقهم:ههههههه يا حبيبتي متخفيش
ظلت بتول تبكي ثم اقنعوها ان تنزل كان اسر ينتظر بتول و حينما وجدها تهبط بفستانها الابيض انبهر بجمالها
اخذها من يد والدها و قبلها علي جبينها
ذهبو الي القاعة بينما بتول لم تتفوه بكلمة
اخذها من يد والدها و قبلها علي جبينها
ذهبو الي القاعة بينما بتول لم تتفوه بكلمة كان يشاهد ذلك رامي فنزل منه دموع و غادر القاعة باكملها بل البلد و عاد الي ايطاليا
نعود الي الزفاف
جاء موعد رقصة السلو
لكن بتول رفضت للغاية الرقص و كان اسر متعجبا من تصرفها و لم ترقص اي رقصة طوال الزفاف كانت تحاول رسم الابتسامة علي ثغرها
انتهي الزفاف و رحل الجميع و ذهب كلا من اسر و بتول الي فبلتهما
اول ما دخلو الي الغرفة
اسر متعجبا:بتول الي انتي عملتيه ده النهاردة ليه مرقصتيش معايا و لا ضحكتي و لا عملتي زي اي عروسة
هنا انفجرت فيه بتول بالدموع و قائلة:انت واحد كذاب كل الي همك انت و بس للاسف انا طلعت رخيصة اوي كده في نظرك
اسر: مش فاهم
بتول:انت هتسعبط انا طلعت رهان لمغرور للاسف رهان لمغرور انت علي فكرة مش راجل
هنا قاطعها اسر بصفعة قوية كفيلة انها اوقعتها ارضا فهي اهانت رجولته
اسر بحدة ممزوجة بزعيق و عصبية:بقي انا مش راجل يا بنت ال.... ده انتي حتي مش استايلي و لا مستوايا ده انتي واحدة زبالة
بتول بدموع: طلقني يا اسر
نزلت هذه الكلمات عليه كالصاعقة رغم مل شيء الا انه يكن لها بعض المشاعر
اسر بحدة:انت لو اطلقتي و بالذات يوم فرحك الناس هتقول ايه و هتجيبي سمعة اهلك الارض بصي احنا نتجوز سنة و بعدين نطلق و نقول احنا متفهمناش مع بعض
بتول تفكر فيما يقوله فسمعة اهلها اهم شيء حتي اذا جاء علي ثمن سعادتها
بتول:موافقة بس كل واحد فينا اوضة لوحده و ملهوش دعوة بالتاني
اسر:انا كده كده مكنتش هقعد مع واحدة زيك ثم تركها و خرج
بكت بتول كثيرا حتي نامت علي الارض بماكنها بفستان الزفاف
استيقظت في اليوم التالي و ذهبت نظرت الي نفسها في المرئاه وجدت عيناها متورمتان من كثرة البكاء و وجها اصفر و الكحل سائح علي عينيها
قالت بسخرية:هههههههه ده انا احلي عروسة
ثم دخلت الي الحمام اخذت حماما دافئ مريح لللاعصاب و توضأت و صلت و ظلت تدعو ربها ان يجعل اسر يحبها مثلما تحبه هي بعد ما انتهت من الصلاة
قالت:والله يا اسر لتشوف مين الي مش استايلك ديه.......


#####

جنــــون
10-23-2016, 12:50 AM
البارت الاحد عشر

بتول:والله يا اسر لتشوف مين الي مش استيالك ديه
ارتدت بتول هذا ��


http://upload.rewity.com/upfiles/KwH97825.jpg


و ارتدت هذا الصندل��



http://upload.rewity.com/upfiles/zSH97825.jpg

و جعلت شعرها علي جانب واحد و و وضعت القليل من مساحيق التجميل و وضعت عطرها المميز و نزلت الي اسفل
في هذا الوقت استيقظ اسر من نومه و اخذ حماما و ارتدي شورت باللون الابيض و تي شيرت اسود يوجد به نقشة adidas و ارتدي جزمة بيضاء اللون بنفس ماركة ال تي شيرت و صفف شعره و وضع عطره الخاص و نزل الي اسفل
كانت بتول قد انهت فطورها و خرجت الي الحديقة
نزل الي اسفل و لم يري بتول
فذهب للبحث عنها فغرفتها فلم يجدها نزل الي الحديقة فوجد فتاه فائقة الجمال
اسر:مين ديه
ذهب اسر اليها و امسكها جامد من معصمها
اوجعت قبضته بتول
بتول:ااااااه انت عايز مني ايه يا اسر
اسر بإستغراب: بتول
بتول بسخرية:لا خيالها
اسر في نفسه: اوبا دي طلعت صاروووووخ جوي ارضي
افاقه من سراحانه بتول
بتول: اسر لو سمحت سيب ايدي عشان وجعتني
ترك اسر يدها
اسر بحدة مصطنعة:فطرتي
بتول بسخرية:يهمك في ايه
اسر بعصبية اخافت بتول:لما اكون بسأل سؤال تردي عليا فاهمة
بتول بخوف: فاهمة
اسر:هااااه فطرتي
بتول: اه
ذهب اسر الي الداخل بينما بقيت بتول في الحديقة تبكي علي معاملته لها و تبكي علي انها تزوجت شخص مغرور لا يهمه الي نفسه
كان اسر يشاهدها من الشرفة و وجدها تبكي شعر بألم يعتصر قلبه
قلبه:اعترف بقي انك بتحبها
عقله:ايه يا عم حب ايه
قلبه:لا بيحبها و لازم يصلح كل الي عمله معاها
عقله:لا لا سيبك منه
لكن هذه المرة فاز القلب لكن اسر يجهل الطريقة التي ستصلح كل شىء لكن فكر ان يتقرب منها مجددا
مر يومان دون ان يذكر شيء
في صباح يوم جديد قام اسر من النوم فزعا علي صوت صريخ بتول هرول اليها سريعا وجد بتول ترتدي تيشيرت للزمالك و عقصت شعرها كحكة مفكوكة مما اظهرها في غاية البراءة و كانت ممسكو بعلم الزمالك
بتول بصوت عالي:يلا يا باسم يلا شوط طب باصيها لفتحي
ثم صرخت مجددا جول جول جول و الجول التاني جيه
كان وقت الاستراحة بين الشوطين
فلمحت اسر
اسر:ايه الدوشة ديه
بتول بسخرية:سلامة نظرك واحدة لابسة تي شيرت زمالك و ماسكة علم زمالك و مشغلة ماتش تبقي الدوشة ديه ليه اكيد ماتش يعني مش محتاجة فقاقة
اسر:بس يا بوابة
بتول:ليه الاخ لملوم
اسر:اه يا بوابة بتتفرجي علي الزمالك و مين
بتول: الزمالك و الاسماعيلي لو كسبنا الماتش ده هنتصعد للدوري
اسر:اه الي عمركم ما هتاخدوه
بتول:لا هناخده ان شاء الله يا لملوم
اسر:بس انتم فرقة زناطير
بتول:و انتو فرقة لماليم
ظل هذا العراك مستمر حتي جاء الماتش الشوط التاني
بتول:اسكت بقي عشان الشوط التاني بعديت نبقي نشوف موضوع لماليم و بوابين ده
بدأ الشوط التاني و كانت بتول متحمسة جدا
و كان اسر يراقبها بحب
احرز الزمالك هدف اخر
قامت بتول بالصراخ
بتول:جول جول
احتضنت بتول اسر
اسر كان مصدوم لكنه بادلها العناق
ادركت بتول انها في احضان اسر
حاول الابتعاد عنه لكنه محتضنها جامد
قامت بتول يزقه جامدا
بتول:وسع يا اسر
اسر:بتول انا بحبك
بتول:لا انت كذاب انا بتحب نفسك يا مغرور
ثم اضافت قائلة و هي تدمع عيونوها
انت ترضي حد يعمل كده في هدير قام اسر بالسكوت
بتول: هترد تقول ايه خلاص كلها كام شهر و هنطلق
وقعت هذه الكلمة علي اسر مثل الصاعقة
اسر بعصبية: طلاق مش هطلق يا بتول
بتول بتحدي:هخلعك
اسر:بتول متجبرتيش اعمل حاجة تزعلك
قاطعهم صوت هاتف بتول
بتول:الو
مصطفي: ازيك يا بتول
بتول:وحشتني يا تيفا و ماما عاملة ايه
مصطفي: كله تمام يا حبيبتي و اسر عامل ايه
نظرت بتول الي اسر ثم قالت:تمام يا تيفا
مصطفي: مبسوطة يا بتول معاه
نظرت بتول لاسر مجددا نظرة اوجعت اسر
بتول:اه يا بابا مبسوطة جدا بجد انا اخترت صح
مصطفي: ربنا يسعدك يا بنتي بقولك يا بنتي انا و امك هنسافر نعمل عمرة بكرة الفجر هنمشي يا ريت تيجي يا حبيبتي تقعدي معانا انتي و اسر
بتول:حاضر يا بابا
اقفل الوالد مع بتول
بتول:لو سمحت ماما و بابا مسافرين بكرة الفجر يعمله عمرة فممكن نروحلهم
اسر:ماشي مفيش مشاكل
ذهب كلا من اسر و بتول الي منزل عائلة بتول
بعد الترحيبات الحارة دخلت بتول غرفتها و دخل اسر و رائها
بتول اخذت مخدة و فرشة ثم فرشتهم علي الارض
بتول:انا هنام
اسر:تعالي نامي علي السرير
بتول:و انت هتنان فين
اسر:هنام علي السرير
بتول:ده انا مش طيقة اقعد معاك في نفس الاوضة كمان عنام جمبك تصبح علي خير يا عم
نامت بتول بينما اسر ظل يفكر في حالهما بينما غلبه النوم
استيقظ اسر بعد ما نام بساعتين لانه يريد ماء و جد بتول نائمة حملها و وضعها علي الفراش ثم ذهب ليشرب و عاد مجددا للفراش
قام اسر بإحتضان بتول و نام استيقظو جميعا و جاء معاد سفر والدي بتول
بتول ببكاء هستيري:هتوحشوني اوي
مصطفي قام بإحتضانها:و انتي اكتر يا تولا
و احتضنت هالة بتول
ثم سافرو
عاد كلا من اسر و بتول الي المنزل و ظلت بتول تبكي كثير جاء اتصال لبتول
المتصل:حضرتم مدام بتول مصطفي علي
بتول: ايوة انا خير
المتصل:انا اسف والدك و والدتك توفو في حادثة لما كانو رايحين الحرم البقاء الله
وقعت يتول مغشيا عليها

#####

جنــــون
10-23-2016, 12:51 AM
البارت الثاني عشر


المتصل:انا اسف والدك و والدتك توفو في حادثة لما كانو رايحين الحرم البقاء الله
وقعت بتول مغشيا عليها
سمع اسر صوت ارتطام بتول
خرج اسر سريعا
وجد بتول واقعة علي الارض حاول افاقتها و بدأت تفوق تدريجيا
اسر بقلق:بتول حبيبتي فوقي
فاقت بتول ثم انهارت باكية احتضنت بتول اسر بقوة بينما هو أُدهش من فعلتها
اسر محاولا تهتدئتها:بتول اهدي في ايه
بتول ببكاء:ماتو ماتو سندي
اسر:مين يا بتول
بتول ببكاء:اهلي
اسر:بتول فهيميني
حكت بتول المكالمة لاسر
حاول اسر ان يهدأ بتول
لكنها فقدت الوعي مجددا
حاول اسر مرارا و تقرارا ان يجعلها تفوق لكن دون جدوة
اخذها اسر الي المستشفي
وصلو الي هناك
اسر بعصبية: فين الدكتور
الممرضة:هندهله حالا
اسر:يلا بسرعة
اسر كان يكلم بتول المحملة علي يده
اسر:بتول يا حبيبتي انتي هتفوقي و هتكوني كويسة
اتي الدكتور سريعا و قام بفحصها
خرج الطبيب و علي وجهه الحزن
الطييب:للاسف هي اتعرضت لصدمة عصبية كبيرة اوي و للاسف الصدمة ادت انها تدخل الغيبوبة
اسر بحزن:هتفوق امتي منها
الدكتور:الله اعلم ممكن بكرة بعد شهر بعد سنة
اسر:ممكن اخشلها لو سمحت
الدكتور:مش هينفع
اسر:لو سمحت خمس دقايق بس
الدكتور: ماشي خمسة بس
دخل اسر و وجدها محاطة بأجهزة
بكي و لي لاول مرة في حياته يبكي نعم في هي محبوبته امامه الان بهذا الحال السئ
اسر بدموع:بتول حبيبتي فوقي عشان خاطري عارفة انا هعوضك علي كل حاجة بس فوقي عشان خاطري
دخلت الممرضة
الممرضة: يالا يا استاذ عشان الوقت خلص
مسح اسر اثار دموعه و ذهب للخارج بينما القي عليها نظرة وداع
خرج اسر و قام بمهاتفت سيف
اسر:الو
سيف بحزن:الو بتول عاملة ايه
اسر:مش كويسة خالص بعد ما عرفت الخبر جالها انهيار عصبي و دخلها في غيبوبة
سيف بهلع:انا جاي حالا انتو مستشفي ايه
اسر:ماشي مستنيك احنا فيه مستشفي (......)
اقفل اسر مع سيف
مر قليل من الوقت و جاء سيف
سيف بلهفة:هي عاملة ايه دلوقتي
اسر:مفيش جديد
سيف ادمعت عينيه حزن علي اخته و ابنى خاله المرحون
اسر قام بإحتضانه ثم قال:انت المفروض تكون قوي عشان لما بتول تفوق تعرف تساندها
سيف:مش قادر انت متعرفش ان دول اهلي بعد موت امي و ابويا
اسر:معلش يا سيف هناخد الجثث امتي
سيف: بكرة هنروح ندفهم
قامو بدفن اهل بتول
و مر اسبوعين علي هذا الحادث و اسر كل يوم يزور بتول و في يوم
اسر بدموع: بتول فوقي بقي انتي وحشتيني جدا فوقي بقي يا بتول انا بحبك اوي
ثم جعل رأسه علي يدها و نزلت دموعه علي يدها بدأت بتول بالتحرك و افاقت و وجدت اسر هكذا انتبه اسر انها فاقت
اسر بفرحة:بتول حبيبتي هروح انده الدكتور
تذكرت بتول ما حدث ثم عادت الي البكاء
دخل اسر مع الدكتور قام الدكتور بفحصها
الدكتور: هي هتفضل يومين تحت المراقبة بعدين تقدر تروح مع حضرتك
خرج الدكتور
اسر:بتول عشان خاطري متعيطيش
بتول ببكاء:اهلي خلاص ماتو بقيت لوحدي و سيف كمان كلها كام شهر و يمشي و انا هعيش لوحدي و مش هيكون سند ليا
ادمع اسر علي حال بتول ثم قال:طب انا بعمل ايه يا بتول انا مش هكون سندك
بتول:طب ما انت كلها كام شعر بردو و تطلقني
اسر:لا مش هطلقك
و احتضنها بشدة
بتول ببكاء كالاطفال:يعني مش هطلقني و لا تسيبني
اسر:لا يا قلبي
نامت بتول بينما تنهد اسر تنهيدة حزن علي حالها
مر اليومان دون ذكر و جاء موعد خروج بتول من المستشفي
بتول بتعب: اسر لو سمحت وديني بيت بابا و ماما
اسر: مش هترجعي تاني
بتول: هقعد هناك شوية عشان وحشوني اوي و البيت في ريحتهم
اسر:ماشي
ذهبت بتول الي منزل والديها و كانت تتذكر ذكراياتها معهم
ظل اسر معها كوال ايام مكوثها بمنزل والديها و هذا اثبت لها ان اسر يحبها و قررت قرار سنعرفه لاحقا
اسر:بتول انا هروح الشركة النهاردة عشان بقالي فترة مروحتش بعدين هعدي علي الفيلا عشان اجيب هدوم ليا
بتول: ماشي
ذهب اسر الي عمله و انهاه ثم ذهب الي فيلته ليحضر الملابس و حينما دلف الي الحجرة وجد .......


#####

جنــــون
10-23-2016, 12:51 AM
البارت الثالث عشر


تذكير بسيط للحلقة السابقة
موت اهل بتول و دخولها غيبوبة
حزن اسر عليها بشدة اعتراف اسر لنفسه بأنه يعشقها افاقة بتول من الغيبوبة ثم ذهابها الي بيت اهلها حتي تمكث فيه بضعة ايام ذهاب اسر معها ليراعيها ثم ذهاب اسر للفلة لاحضار ملابس له
ذهب اسر الي عمله و انهاه ثم ذهب الي فيلته ليحضر الملابس و حينما دلف الي الحجرة وجد
بتول و كانت ترتدي هذا
��


http://upload.rewity.com/upfiles/7a898980.jpg


و كان تاركة لشعرها الطويل العنان و وضعت قليل من مساحيق التجميل كانت بتول فاتنة للغاية
ظل اسر مصدوم فها هي حبيبته امامه في ابهي زينتها
افاق اسر من شروده علي صوت بتول
بتول:اسر عايزة اقولك علي حاجة
اسر بحب:قولي
بتول بخجل:انا بحبك يا اسر جدا و انا اكتشفت انك هتكون سندي و اماني
اسر بفرحة:و انا يا بتول بعشقك مش بحبك بس انا اسف علي موضوع الرهان بس انا فعلا حبيتك جدا و هموت لو انتي سيبتيتي
وضعت بتول اصبعها علي فمه و قالت:بعد الشر عليك
قام اسر بإحتضانها
و عاشو بسعادة هل ستستمر هذه السعادة لكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن
مر عدة ايام و اسر و بتول يعيشون بسعادة
فيوم عاد اسر من عمله و علي وجهه ابتسامة عريضة
بتول:حبيبي انت جيت
اسر:اه يا قلب حبيبك عاملة ايه
بتول:الحمد الله فرحان ليه فرحني معاك
اسر:في حد يقول لحد فرحان ليه
بتول:يعني سيبت الجملة كلها و ركزت في فرحان ليه
ضحك اسر:ههههههههه مش مهم يا ستي انا فرحان عشان هسافر انا و تولا لشهر العسل
بتول بفرحة:بجد
اسر:اه بجد يا تولا
بتول:هنسافر فين
اسر:هنسافر روما
قامت بتول بإحتضانه
اسر:يلا عشان نجهز الشنط
ذهب كلا من اسر و بتول لتجهيز حقائب السفر
سافر كلا من اسر و بتول
و وصلو الي روما
اسر: حمد الله علي السلامة يا قلبي
بتول:الله يسلمك يا اسوري
اسر بضحك:بقولك يا قلبي تقوليلي اسوري
بتول بطريقة طفولية:لا مليث دحوة انت هتفضل طول عمرك اسوري
اسر:لا لا لا بلاش دلع يا تولا دلوقتي ذهبو الي الفندق مر يومان و اسر و بتول يعيشون في سعادة
و في يوم استيقظت بتول اثر لمس اسر لوجهاها
استيقظت بتول و نظرت في عين اسر
اسر بهيام:صباح الخير يا حبيبتي
ظلت بتول تنظر في عين اسر الزرقاء و لم ترد عليه
اسر: بتول حبيبتي انتي بتبصيلي كده ليه
بتول:ممكن يا اسر اسألك سؤال
اسر:طبعا اسألي
بتول:هي ديه عينك الحقيقية و لا لنسيز
ضحك اسر ثم قال:لا ديه عيني الحقيقية
بتول:عارف عينك عاملة زي البحر لما بتتعصب بحس ان هي فيها موج و لما تبقي فرحان بحس اني بعوم فيها
اسر:ده انتي معجبة من زمان بقي
بتول:ههههههه
اسر: بتول صحيح بقي انتي ديه عينك و لا لينسز
بتول بضحك:ههههههههه بتردهالي يعني
اسر:لا والله بجد اصل هي بتقلب اخضر يا عسلي
بتول: لما بفرح اوي بتكون خضرا و لما اكون زعلانة بتكون الدرجة بين العسلي و الاخضر و لما بكون عادية بتكون عسلي
اسر:ليه يعني
بتول:هههههه خلقة ربنا
احتضنها اسر
في مكان اخر في مصر تجلس شلة اسر القديمة
حازم:وحشتينا يا هايدي
ساندي:اه والله يا هايدي
هايدي:و انتم اكتر والله صحيح فين اسر مجاش ليه
ساد الصمت بينهم
هايدي:في ايه يا جماعة بجد فين اسر
شريف:اسر اتجوز و دلوقتي هو في شهر العسل دلوقتي
احمر وجه هايدي بشدة من شدة الغضب:بتقول ايه....اتجوز لا لا لا مستحيل
ريم:اهدي يا هايدي
هايدي: اهدي ازاي هو مش عارف اني بحبو بقي اغيب شهرين اروح باريس ارجع الاقيه متجوز و الله لاقلب عليه هو السنيورة بتاعته الترابيزة
ريم:هايدي سيبك منه و متخربيش ما بينهم حرام
بقية الشلة:احنا كمان بنتفق علي رأي ريم
نعود الي روما
اسر:يلا يا تولا البسي عشان ننزل نخرج
بتول بفرح:هييييييييه
اسر:انا بفسح بنت اختي معايا
بتول:رخم��
اسر:هههههههههه
ذهبت بتول و ارتدت هذا��

http://upload.rewity.com/upfiles/ITY98980.jpg

و ارتدت طرحة لونها اسود و لفتها علي هيئة لفة التربون
و نزلو سويا
بتول:اسر عايزة ايس كريم
اسر:قلت بفسح بنت اختي محدش صدق
بتول:بليز يا اسوري
اسر:عشان اسوري بس هروح اجيب خليكي هنا لحد ما اجيب و اجي
ذهب اسر بينما ظلت بتول مكانها لكن جذب انتباها وجود منظر رأئع فذهبت لتصوره و هي ذاهبة اصدمت بشخص
الشخص:بتول
بتول:


#####

جنــــون
10-23-2016, 12:51 AM
البارت الرابع عشر



ذهب اسر بينما ظلت بتول مكانها لكن جذب انتباهها وجود منظر رأئع فذهبت لتصوره و هي ذاهبة اصدمت بشخص
الشخص:بتول
بتول بفرحة:رامي
رامي بمرح:اه ياختي اومال شبحه
بتول:طول عمرك غتت
رامي:������
جاء اسر لم يجد بتول في مكانها
ظل يبحث عنها و القلق يظهر علي وجهُ القلق لكن تبدل الي غضب حينما و جد بتول و اقفة تضحك مع احد الاشخصاص لا يعرف هويته بسبب وقوف هذا الشخص و ظهره لاسر
ذهب اسر و الشر يتطاير من عينه
اسر بعصبية:بقي ده يا هانم المكان الي قلتلك تستني فيه
كاد ان يكمل حديثه لكن تفاجئ بوجود رامي
بتول كادت ان تبكي:و الله كنت جاية اصور المكان ده و قابلت رامي
رامي علي مضض:ازيك يا اسر
اسر علي مضض:الحمد الله
رامي:انا مضطر امشي يا تولا عشان عندي شغل خدي ده الكارت بتاعي في ارقامي بتاعت روما عشان لو عزتو حاجة باي يا اسر
ثم ذهب بينما ظل اسر يشتعل غضبا من هذا الرامي فهو من لتقف معه حبيبته و زوجته
اسر بغضب:انتي ازاي تقفي معاه
بتول بخوف:رامي ده انا متربية معاه فهو زي اخويا فعادي لما وقفت معاه
اسر بعصبية:عادي اه عادي اني اقولك خليكيى في مكان و انتي متقفيش فيه و لا عادي اني افضل ادور عليكي زي المجنون و لا عادي بعد ما الاقي مراتي الاقيها واقفة مع واحد تاني و هاتك يا ضحك لا فعلا عادي
سقطت دموع بتول
بتول: اسر انا اسفة
اسر بضيق:يلا يا بتول نرجع
بتول:يا اسر
قال اسر مقاطعا اياها يلا نرجع يا بتول
عاد كلا من اسر و بتول الي الفندق
في الغرفة
بتول:يا اسر خلاص متزعلش
اسر:..............
بتول:يا اسورتي بقي
اسر:...........
بتول:انا غلطانة اني مشيت و سبت المكان بس والله المنظر شدني فقولت اصوره
اسر:........
بتول بطفولة:يوووووه اسر انت لو فضلت مخاصمني كده كتير مش عارفة هيحصل ايه
اسر ببرود:هيحصل ايه يعني
بتول:ما انا بقولك مش عارفة هيحصل ايه
حاول اسر كتم ضحكته لكنه فشل
اسر:ههههههههههه
بتول:مسامحني
اسر بوعيد:عارفة لو مسمعتيش كلامي او شفتك واقفة مع الواد رامي ده و الله ما هيحصل كويس قامت بتول بإحتضانو
مرت ايام و عاد كلا من اسر و بتول الي مصر
في احد الايام
اسر كان يستعد للذهاب الي عمله
اسر:بتول تولا يلا اصحي
بتول:لا يا اسر سبني شوية انام مش قادرة اصحي
اسر:بطلي كسل بقي يا تولا
بتول بتعب:و الله يا اسر تعبانة جدا
اسر بقلق:مالك يا بتول تحبي اجيبلك دكتور
بتول:لا يا اسر هنام شوية و هكون كويسة
اسر:ماشي يا تولا خلي بالك من نفسك
ثم قبل جبينها و ذهب
وصل اسر للشركة وقابل احمد صديقه
احمد:منور يا كبير
اسر:بنورك وحشني يا ابو حميد
احمد:و انت يا اسورتي
اسر بطفولة:انا مش اسورتك انا اسورة بتول و بس
احمد بضحك:هههههه ماشي يا سيدي ربنا يخليكو لبعض
ذهب اسر و احمد لاستكمال عملهم نعود مرة اخري لبتول
استيقظت بتول و هي تشعر بالدوار
نهضت بصعوبة ثم اتجهت الي الحمام سريعا لتستفرغ
مر اليوم دون ان يذكر فيه احداث عاد اسر من العمل و جلس هو و بتول علي العشاء
كانت بتول لا تأكل
اسر:يتول انتي مبتكليش ليه يا حبيبتي
بتول:مليش نفس يا
كادت ان تكمل كلامها لكن قامت سريعا الي الحمام لتستفرغ قام ورائها اسر
اسر بقلق:انتي كويسة يا بتول
بتول بتعب:اه يا حبيبي كويسة تلاقيني بس اخت برد في بطني
اسر: اجيبلك دكتور
بتول:لا لا لا هاخد مسكن و هنام
مرت ايام و التعب يزداد علي بتول
و في يوم كان سيف يريد مقابلة بتول فذهبت اليه و تقابله في كافيه
بتول:سيفو عامل ايه
سيف:الحمد الله عندي ليكي خبر حلو
بتول بتعب تحاول ان تقاومه:ايه يا سيفو
سيف بفرحة:انا و ندي هنتجوز
بتول بفرحة ممزوجة بتعب:الف مبروك يا سيفو
كان سيف و بتول علي وشك الخروج من الكافيه لكن وقعت بتول مغشيا عليها
سيف صارخا:بتول
حمل سيف بتول و ذهب بها الي المستشفي
كان هناك عيون تراقبهم
الشخص:الو
:خسر في حاجة جديدة
الشخص:البت تعبت يا ست هايدي و دلوقتي هيوديها المستشفي
هايدي:تمام خليك وراها و لو عرفت اي حاجة مهما كانت تافهة كلمني فاهم
الشخص: فاهم
نذهب الي المستشفي
يخرج الطبيب و علي معالم وجهُ إبتسامة
سيف:خير يا دكتور
الدكتور:الف مبروك المدام حامل
فرح سيف للغاية لانه سيصبح خال
و دخل سريعا لغرفة بتول
سيف بفرحة:مبروك يا تولا هتبقي احلا ماما
بتول بفرحة: و انت هتبقي احلا خال يا سيفو
سيف:اتصل بي اسر اقوله
بتول بفرحة: لا لا لا انا هروحله الشركة مفاجئة و هقوله هناك
سيف:ماشي يا بتول
بتول:بس الاول تعالي نروح الاول عند الكافيه اجيب عربيتي
سيف:اوك يلا بينا
هاتف الشخص هايدي
الشخص: هايدي هانم دي طلعت حامل و رايحة دلوقتي لجوزها في شركته
هايدي:ماشي خليك ماشي وراها و اول ما توصل كلمنى
ذهبت هايدي سريعا الي شركة اسر
في مكتب اسر دلفت هايدي دون استئذان
هايدي:اسر انا بحبك جدا
اسر بغضب :انتي ازاي تدخلي مكتبي كده
لاحظ اسر وجود السكرتيرة فأشار لها بالخروج خرجت السكرتيرة و اغلقت الباب
اسر:بس انا مبحبكيش و بحب مراتي
وصلت بتول الي الشركة و ذهبت الي مكتب اسر و لكن توقفت حيننا سمعت
كانت هايدي تقترب كثيرا من اسر و وضعت يده علي خصرها و قامت بإحتضانه
هايدي:بس انت بحبك جدا يا اسر سمعت هذا بتول و دخلت في هذه اللحظة و وجدت ذلك المشهد


#####

جنــــون
10-23-2016, 12:51 AM
البارت الخامس عشر والاخير

كانت هايدي تقترب كثيرا من اسر و وضعت يده علي خصرها و قامت بإحتضانه
هايدي:بس انت بحبك جدا يا اسر سمعت هذا بتول و دخلت في هذه اللحظة و وجدت ذلك المشهد
اسر ابتعد سريعا عن هايدي
بتول بدموع:لا بجد براوفو يا اسر و انا الي افتكرتك اتغيرت بس هتفضل طول عمرك زي ما انت
كادت ان تمشي لكن امسكها اسر
قامت بتول بصفعه علي وجهه
بتول بعصبية ممزوجة بدموع:اياك تلمسني
ثم تركته و هرولت سريعا الي الخارج و دموعها مثل الشلالات
كاد ان يلحقها اسر لكن قامت هايدي بإمساكه
هايدي:انت ليا و بس
قام اسر بصفعها
اسر بعصبية:حسابنا بعدين يا هايدي
خرج اسر وراء بتول سريعا لكن لم يجدها
فأخذ سيارته و اتجه الي الفيلا
اما عند بتول في سيارتها كانت تقود بسرعة جنونية و قامت بمهاتفة سيف
بتول بدموع:سيف اوعدني مهما حصل اوعي تقول لي اسر اني حامل
سيف بصدمة لنبرة صوت بتول:ايه في ايه يا بتول
بتول:سيف و النبي يا سيف اسمع كلامي و بعدين هقولق كل حاجة و الله لو عملت الي قولتو لهكون اختك و لا تعرفني
سيف:ماشي خلاص اهدي و الله مش هقول لاسر حاجة
اتجهت بتول الي الفيلة لكن قامت بعمل حركة زكية حتي لا يستطيع اسر ان يعرف وجودها بالفلة ركنت سيارتها عند الباب الخلفي و صعدت من هناك لملمت اشيائها سريعا و تركت لاسر رسالة
نزلت بتول في استعجال و ذهبت الي سيارتها و تركت الفيلة بأكملها و اتجهت الي الغردقة حيث يوجد شاليه لعائلة بتول
وصل اسر الي الفيلة لكن قد فات الاوان
اخذ يبحث عنها في جميع ارجاء الفيلة لكن لمح الرسالة مما جعله في صدمة تامة
و كان مضمون الرسالة
انا بكرهك يا اسر و يا ريت تطلقني صحيح مدورش عليا عشان مش هتلاقيني
لاول مرة في حياة اسر تنزل دموعه
بتول وقفت في استراحة علي الطريق و قامت بمهاتفة سيف
سيف بقلق:بتول في ايه
قامت بتول بسرد كل ما حدث لسيف
بتول:سيف و رحمة بابا و ماما ما تقوله علي البيبي
سيف:طب انتي فين
بتول:معلش يا سيف انا لازم اقفل
سيف:بتول استني
لكن اغلقت بتول الهاتف و اشترت خط جديد لها
عند اسر ذهب الي بيت اهلها لم يجدها و وجد القفل علي الباب مثل اخر مرة تركو المنزل
ثم اتجه الي منزل سيف
قام اسر بالدق علي باب المنزل
فتح سيف و عندما وجد اسر اصبح الشر يتطاير من اعينه ثم قام بلكمه علي وجهه
اسر بهدوء:حقك بس انت المفروض تعرف الي حصل
سيف بعصبية:اه عارف انك مكنتش هتصونها و لا تحميها من اول مرة شوفتك فيها بس لما شفت فرحتها و لمعت عيونها حاولت اتقلم مع وضع انك جوزها و فوق كل ده تخونها
اسر: بص و الله ما حصل هايدي هي الي جات و رمت بلاها عليا و قام بسرد ما حدث
سيف بعصبية:المفروض بقي انى اصدقك بتول مشيت و مش عارف هي فين و لما سألتها قفلت و لما جيت اتصل قفلت الفون كله و ده ليه عشان انت متوصلهاش
صدم اسر لانه اعتقد انها عند سيف
خرج اسر من بيت سيف
و ظل يبحث عن بتول لكن دون فائدة رجع الي الفيلة و صعد الي غرفته هو و بتول و وجد تي شيرت من ملابسها اخذه و احتضنه ثم جلس يبكي حتي غط في نوم عميق
اما عن بطلتنا فوصلت الي الغردقة و تحديدا الشاليه
دخلت تذكرت لحظاتها من والديها ثم بكت علي فراق والديها و خيانتها من زوجها و هي الان تحمل طفل ليس ذنبه انه ابن ذلك الرجل
مسحت دموعها و قالت بنبرة قوية:انا مش هعيط عليه ابدا خليه يشبع بالست هانم بتاتعته
قامت بتول بتنظيم الشاليه ثم ارتدت ملابسها و خرجت لتشتري طعام و ملتزمات للشاليه
تمر الايام و اسر لا يجد اثر لبتول و بتول تشتاق كثيرا لاسر لكن عقلها دائما يذكرها بهذا المشهد
عند هايدي
كانت جالسة مع ريم
ريم:هايدي انتي ليكي علاقة بموضوع اسر و بتول
ضحكت هايدي بشدة
ريم بإستغراب: انا قلت ايه يضحك و بعدين انا عارفة انك ورا الموضوع و بأمارة اني سمعتك بتكلمي الراجل و قولتيله يراقبها كويس
هايدي قصت كل ما خططته لتدمير اسر و بتول
ريم بعصبية:انتي ازاي تعملي كده و كمان بعد ما عرفتي بخصوص البيبي
هايدي ببرود: so what اسر ده بتاعي انا و بس
ريم بزعيق:انتي بجد معندكيش دم انك تفرقي كده ما بينهم و علي فكرة انتي مش بتحبي اسر انتي بتحبي فلوسه مع انك غنية
هايدي:البحر يحب الزيادة يا بيبي
ريم:مفيش فايدة من الكلام معاكي
تركت ريم هايدي و حاولت البحث عن اسر لتخبره بخطة هايدي لكن لم تصل لعنوانه
تدهورت حالة اسر كثيرا لم يذهب الي الشركة لفترة طويلة و اصبحت ذقنه طويلة
كانت بتول تحدث سيف كل يوم لتطمأنه عليها و علي الطفل لكن لم تخبره بماكنها و كان سيف يحدثها عن معاناه و تعذيب اسر في غيابها
اشتاقت بتول كثيرا لاسر
قامت بمحادثته برقم جديد ليس رقمها القديم او الرقم التي تحدث به سيف
رن هاتف اسر برقم غريب
رد اسر بصوت متعب:الو
بتول:..............
اسر بتعب:الو
بتول:...........
لقد عرف اسر من نبرة تنفسها انها بتول
اسر بلهفة: بتول حبيبتي انا بحبك
بكت بتول ثم اغلقت الهاتف و قامت بكسر الشريحة
اما اسر حمد ربه انها بخير لكن ما اصعب الفراق
بكي اسر و بكت بتول كثيرا مرت ليلي صعبة علي بطلينا
تمر الايام و الشهور
مر اربعة اشهر
و حال اسر كما هو
و بتول بطنها التي بدأت يظهر عليها علامات الكبر
و في يوم كانت بتول تمشي علي البحر امام الشاليه و كانت ترتدي هذا��


http://upload.rewity.com/upfiles/TCy99818.jpg

و ارتدت بلورو اسود و طرحة باللون الأصفر و كانت بطنها تظهر من هذا الفستان
كانت تتمشي لكن دون قصد اصطدمت بشخص
بتول:انت
رامي:ايوة ياختى
بتول: يا ابني متأكد كنت عايش طول عمرك في روما
ضحك رامي ثم رأي بطنها
رامى:شكلي مش انا ابنك لوحدك
بتول بحزن:اه في بيبي جديد جاي رامي بضيق:اومال فين اسر
بتول بدأت بالبكاء
رامي بخضة:في ايه يا بتول
قصت بتول كل شىء علي رامي
ربت رامي علي كتف بتول
رامي:بتول
بتول:نعم
رامي: انا بحبك من زمان و كنت جاي اخطبك بس انتي اتخطبتي لاسر و بعدين سفرت عشان كده و انا عندي استعداد اني اتجوزك بعد ما تطلقي و اربي ابنك علي انه ابني
بتول بصدمة:بتقول ايه
رامي:زي ما سمعتي كده
بتول:اسفة يا رامي انا عمرى ما شفتك غير اخ
بتول:اسفة يا رامي انا عمرى ما شفتك غير اخ و بس و بالرغم من الي عمله اسر الا انا لسه بحبه
رامي بحزن:يعني ده اخر كلام
بتول:اه يا رامي صحيح انت هنا ليه
رامي:كان عندي مؤتمر هنا فجيت اشقر علي الشاليه بتاعنا
ملحوظة اهل رامي كان لديهم شاليه بجانب اهل بتول
بتول:اها رامي اوعدني انك مش هتقول لحد علي مكاني او حتي تقول لاسر اني حامل
رامي:اوعدك بس بشرط
بتول: شرط ايه
رامي:انك هتبقي مسؤلة مني حتي معاد الولادة
بتول:بس
قاطعها رامي بحزم:مفيش اخ بيسيب اخته لوحدها
بتول بإبتسامة:ربنا يخليك ليا يا احلي اخ
مر اسبوعين و رامي مهتم ببتول و اسر بدأ بالنزول الي الشركة لكن اصبح عصبي جدا من اتفه الاسباب ما زالت ذقنه طويلة و اصبح قليل الكلام
في احد الايام اتصل سيف ببتول
سيف:تولا عاملة ايه
بتول: الحمد الله يا سيفو
سيف:و البيبي عامل ايه
بتول بضحك:مش مبطل لعب كرة جوا
سيف:ههههههه ربنا يخليهولك بقولك
بتول:نعم
سيف:انا و ندي فرحنا بعد بكرة و لازم تيجي
بتول بحزن:مش هينفع يا سيف انت عارف
سيف: والله لو ما جيتي انتي لا اختي و لا اعرفك
بتول:بس
قاطعها سيف:بتول هتيجي و خلاص
بتول بإستلام:امري لي الله
اقفل سيف مع بتول
و خرجت بتول الي البحر لتشم الهواء و لمحها رامي و ذهب لها
رامي:مالك يا بتول
قصت بتول المكالمة علي رامي
رامي:حقه يا بتول انتي اخته فبل كا تكوني بنت عمه و مراته دي صاحبتك
بتول:بس انا مش عايزة اشوف اسر رامي:متخفيش انا معاكي
بتول:شكرا يا رامي مش عارفة اقولك ايه
رامي بإبتسامة:مفيش شكر ما بين الاخوات
جهزت بتول حقيبتها للسفر و سافرت هي و رامي
مكثت بتول في فندق
في يوم الفرح
قرر اسر انا يذهب يمكن ان يري بتول
في الفندق كانت بتول تضع لمساتهة الاخيرة حيث كانت ترتدي هذا��



http://upload.rewity.com/upfiles/CET99818.jpg


و ارتدت بدي و طرحة بالوان الفستان كان الفستان يداري جزء كبير من بطنها المنتفخ و وضعت قليلا من مساحيق التجميل حتي تداري اجهاد عينها فكانت مثل الاميرة
ذهبت هي و رامي الي الفرح دخلت و عانقت سيف و ندي و باركت لهم
و ذهبت هي و رامي و وجلسه علي طاولة بعيدا الي حدا ما
وصل اسر و ظل يبحث بعينه عنها و ها هو وجدها و لكن ليس وحدها بل و معها رامي
ذهب اسر اليها سريعا
اسر بدموع: بتول وحشتيني يا حبيبتي
كادت بتول ان تجري الي احضانه و تقول انها اشتاقت له كثيرا لكن عقلها منعها
بتول ببرود:اهلا
اسر بضيق حينما لمح رامي بجانبها:ايه ده مش قلتلك متقفيش معاه
بتول ببرود:رامي هيبقي جوزي بعد ما نتطلق يا استاذ اسر
لكزت بتول رجل رامي دون انا يلمحها اسر ففهم رامي انها تمثل
رامي:اتفضل يا حضرت بعيد بقي
قام اسر بلكمه في وجهه
و سحب بتول بقوة من يدها
بتول:سبني يا اسر
اسر: لا
ظلت بتول تضرب بيدها الصغيرة و تحاول الهرب منه لكن اسر كان قد جهز كل شىء حيث انه اخرج منديل به مخدر من جيبه و وضعه علي انف بتول ثم حملها و وضعها في سيارته و اتجه الي الفيلة حينما وصل اغلق جميع مخارج و مداخل الفيلة حتي لا تهرب
وضع اسر بتول علي الفراش
ثم جلس بجانباها يتأملها حتي غط في نوم عميق
بعد عدة سعات بدأت بتول بتململ في الفراش ثم افاقت و وجدت اسر بجانبها
ثم صرخت صرخة مدوية هزت جميع اركان الفيلة
بتول بصريخ:عاااااااااا انت عملت فيا ايه يا حيوان
انتفض اسر من نومه
اسر:في حد يصحي حد كده
بتول:انا عايزة امشي من هنا
اسر:لا مش هتمشي غير لما تعرفي الحقيقة
بتول:عارفة كويس انك زبالة و واطي و خنتني
اسر بعصبية:لا بقي و انا هجيبلك الدليل
ثم اردف قائلا خشي يا ريم
دلفت ريم الي الداخل
ريم:بصي يا بتول اسر برىء و انا هقولك علي كل حاجة و كمان اسر لسه عارف النهاردة مني
فلاش باك
عندما كان اسر يركن السيارة امام القاعة و وجدته ريم
ريم:ازيك يا اسر
اسر:تمام و انتي يا ريم
ريم:تمام هاااااه رجعت انت و بتول
اسر: للاسف لا يمكن الاقيها جوة
ريم:انا عندي دليل انك برائتك
اسر:قولي يا ريم بسرعة
قصت ريم كا ما دار بينها هي و هايدي
اسر بعصبية:يا بنت ال********
ريم:اهدي يا اسر و انا هستناك عشان تجيب بتول و هنقولها
اسر:تمام
باك��
بتول بدموع:يعني انا ظلمتك
قام اسر بإحتضانها
اسر:تعالي يا حبيبتي نفتح صفحة جديدة
ثم قان بتقبيلها من جبينها
خرجت ريم من الغرفة بل من الفلة بأكملها حتي تعطيهم خصوصية
اسر:بتول صحيح انتي تقلتي اوي لا و ايه عندك انتفاخ ابن لزينة و لا كأنك ضرية حلة محشي لا و ايه كرنب
بتول بضحك:بس ده احلي انتفاخ يا حبيبي
اسر:ازاي مش فاهم يعني
بتول: يعني جوة في حد يخصنا
اسر بغباء:ايه ده انتي اكلتي حد من الي نعرفهم
بتول بنفاذ صبر:يعني بعد خمس شهور في ضيف هيشرف
اسر اتسعت عيناه من الصدمة:بجد يعني انا هبقي بابا
بتول: اه يا حبيبي
احتضن اسر بتول
اسر:مقولتليش ليه
بتول:كنت هقولك يوم بتاع الشركة بس
قاطعها اسر:عايزين ننسي كل حاجة و نبدأ من جديد
بتول:ماشي يا حبيبي
اسر:انا بحبك اوي
بتول:و انا بموت فيك
بعد مرور خمسة اشهر
صرخن بتول و قامت من نومها:عاااااا الحقني يا اسر بولد
اسر بنوم:لا لا لا ده تلاقيه بيلعب
بتول بصراخ:قوم يا غبي بولد
انتفض اسر و حمل بتول و اتجه الي السيارة و ذهب الي المستشفي
ثم سمع صراخ طفل
الممرضة:مبروك جالك بنت زي القمر
حملها اسر و كبر في اذنها
و دخل الي بتول
اسر:مبروك يا اخلي ماما
بتول:الله يبارك فيك يا احلي بابا صحيح هنسميها ايه
اسر:حياة عشان تكون هي حياة اسر
بتول بزعل طفولي:طب ما دام هي حياة اسر انا ابقي ايه
اسر:انتي عمرو روح و قلب اسر


انتهت هذه اللقطات السعيدة بحب اسر و بتول و ولادة حياة
بالنسبة لرامي فهو الان احب ريم و تزوجها اما سيف فندي الان حامل و في خمس شهور اما هايدي فاهلها غصبو عليها بالزواج من رجل في الخمسون من عمره اما احمد فتزوج هدير اخت اسر


النهاية

مجنون قصايد
10-23-2016, 01:49 AM
ماشاء الله تبارك الرحمن

ذوق في اختيارك
وعافيه عليك وعلى الطرح الراقي
لاحرمك الله رضاه

‏لك كل
تقديري واحترامي

مجنون قصآيد

‏http://i18.servimg.com/u/f18/12/38/24/05/4afakk10.jpg

عـــودالليل
10-23-2016, 02:04 AM
200

‏جمال الاختيار
خلفه ذآئقة جميله جدا

تعرف ماذا تقدم

‏محتوى الطرح اكثر من راقي

من الاعماق
اقدم لك شكري واحترامي


‏http://www.m5zn.com/newuploads/2013/09/03/gif//042243a109af97e.gif


‏ليل المواجع
محمد الحريري

غزلان
10-23-2016, 02:25 AM
متصفح أنيق بمحتواه
سلمت يداك ع الانتقاء المميز
يعطيك العافيه

RioO
10-23-2016, 02:38 AM
الله على اناقتك بانتقائك
و بجمال الطرح المميز بين روحك وانت
سلمت الانامل الرائعه على روعة ما تجود به
و على كل الجهود المبذوله
لا حرمناك ابدا

إرتواء نبض
10-23-2016, 02:42 AM
لا جديد سوى رائحة التميز
تثور من هنا ومن خلال هذا المتصفح
الجميل والمتميز ورقي الذائقه
في استقطاب ما هو جميل ومتميز
تقديري وودي

الغنــــــد
10-23-2016, 03:30 AM
يااملا العاااافيه

صفحتك رااائعه
كروووعة حضوووورك
و
نشكرك ونتشرف بمشاااركتك

فزولهآ
10-23-2016, 01:44 PM
طرح جميل

نسمات اشتياق
10-24-2016, 12:19 PM
طرحك جميل ..||
دام التألق ... ودام عطاء نبضك
كل الشكر لهذا الإبداع,والتميز
لك مني كل التقدير ...!!
وبآنتظار روائع جديدك بكل شوق...!
ودي وعبق وردي ..|

سيرين
10-24-2016, 12:34 PM
باقة شكر وتقدير لجهودك وعطاءاتك اختي
رواية جميلة احسنت الانتقاء
يعطيك الف عافية
لك تقديري واحترامي

mns!mh
10-27-2016, 09:48 AM
http://files.arabchurch.com/upload/images2011/475924782.gif



شكرا للجمآل الذي هطل
تَألقٌ وتفَردٌ كَالعادَة يَـ ألقْ,
فهَكذَآ قدْ عهِدنَاكم,,
لَا حرمنا جَمالَ إبداعكم,



http://akhawat.islamway.net/forum/uploads/post-645351-0-59253100-1401379967.png

ورده
10-29-2016, 04:42 PM
لكم من الابداع رونقه
ومن الاختيار جماله
دام لنا عطائكم المميز والجميل

ضامية الشوق
10-30-2016, 01:42 AM
سلمت يمنــآك
طرح جميل جدا

كـــآدي
10-31-2016, 03:56 PM
عوافي ع الطرح

هدوء
10-31-2016, 11:23 PM
سلمتي قلبي

جنــــون
11-01-2016, 07:59 PM
يسلمو ع المرور

ملكة الجوري
12-31-2016, 11:54 PM
رااائع جدا انتقائك هنا
سلمت علئ روعة الاختيار
بانتظار المزيد من ابداعاتك
كل الود لروحك
http://www.hamsatq.com/vb/images/fac/14.gif

جنــــون
01-22-2017, 03:06 AM
يسلمو ع المرور